Dec. 29, 2011

2011-12-29 // 12:29:37
Hoppas ni alla har haft en fin jul! Jag har haft det himla bra med min familj, massa spel, lek med Valter och vintriga promenader. Nu kommer jag i stort sett ägna resten av lovet till att sy!

Tänkte att jag skulle visa er mina helt fantastiska jeans som jag suktat länge efter och som jag fick av mamma när vi var på stan häromdagen. Nästan som en julklapp.



Det var sådär lätt att få dem att se spännande ut på bild. Svarta, utsvängda (och tyvärr någon centimeter för korta trots den längsta storleken).


Jag fick också en bon iver och en Beirut-skiva i julklapp. Hurra! Fast Beirut-skivan har inte kommit fram ännu så på den andra bilden säger jag bara hej!

En annan sak jag tänkte på var att jag skulle tipsa er om två bra filmer som jag sett i dagarna.

Restless. Jag hade ganska låga förväntningar på den här filmen men som tur var överträffade den dem. Lagom lång film med fin, ganska enkel handling.


Jag gillade verkligen huvudkaraktärerna Annabel och Enoch.





Memento.
Har velat se den här filmen i flera år men det har liksom aldrig blivit av, förrän nu. Åh, så bra den var. Christopher Nolan är ju ett geni! Ingen film där man kan ligga på latsidan direkt, ifall man vill hänga med och förstå. Men jag älskar ju såna filmer. Så himla bra!





Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: dan

Så kul att folk fortfarande vill ha skivor! Speciellt LP-versioner.



Och tack för tipsen! Har länge haft Memento på vill se-listan men lägger även till Restless :)

2011-12-29 @ 18:12:11
URL: http://danandersson.blogg.se/
Postat av: Anna Nilsson

Fint Karin!!! Har också velat se Memento jättelänge men har inte hittat någon bra download (suck), och nu höjde du förväntningarna! ;) Ha en superfin nyår och lycka till med syandet! Puss

2011-12-29 @ 23:20:56
Postat av: Syster Yster F

Hej sis! Såg Crazy, Stupid, Love idag och den var faktiskt riktigt bra. Om man bara släpper att den är väldigt heteronormativ och andra amerikanska förväntningar som att vara gift=lycklig, så är den riktigt fin. Rekommenderas de dagar då huvudet är tungt och tunga,långsamma filmer inte känns så lockande. Ska kolla upp Restless! Kram F

2011-12-30 @ 20:55:38
Postat av: Karin

>Frida, har ju såklart redan sett den! Pga av min chrush på Ryan har jag sett det mesta med honom. Men tack ändå.

2011-12-31 @ 14:49:08
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0