cirkus nilssons cray födelsedagsvecka

2014-06-18 // 23:37:00
Min familjs extraordinära födelsedagsvecka då halva familjen fyller år är kommen. Vi hann avverka några tårtor i förskott, vilket var tur för mig eftersom jag åkte hem till Göteborg igen tidigt imorse.
 
Först ut – Frida. Idag fyller min kära syster Frida 26 år. Frida är nog den som fightas med mig om förstaplatsen som knäppast i familjen. Hon har den bästa humorn, fabulös musiksmak, dansar jättekonstigt och är lite känd som familjens sadist (hon gick ett tag under smeknamnet "al-Qaida-Frida"). En gång när vi bråkade när vi var små så saltade hon mig i ögonen?? Frida har också en grej för Arja Saijonmaa. En sammanfattningsvis fantastisk person som jag älskar som bara den såklart
 
Imorgon fyller pappa år, och i övermorgon fyller mamma år. Båda fyller 57 år och de träffades för hundra år sedan på ett scoutläger. Bara en sån sak. De har båda oerhört torr humor och skrattar gärna och mycket åt sina egna skämt. De är himla bra på att laga mat, plocka svamp och sedan har de ju lyckats uppfostra fem ungar. Inte illa pinkat. Mamma blundar förövrigt på 99% av alla bilder som någonsin tagits på henne.
 
På onsdag fyller min syster Emma 23 år. Jag och Emma har bråkat så fruktansvärt mycket under alla år, om precis allt. Men nu har vi som tur är växt upp lite och kan komma överens. Emma är den jag ringer när jag vaknar en lördagseftermiddag och vill drunkna i bakisångest, och Emma är den som fått stå ut med att höra mig tjata om allt som är bajs den här pissevåren. Och snart åker hon till Australien och jag kommer sakna henne jättemycket.
 
Så, jättemånga grattis halva min älskade, knasiga familj.
 
Och till alla andra, glad midsommar!
 

Kommentarer
Postat av: sis e

<3

Svar: Kram!
Karin

2014-06-18 @ 23:48:33
Postat av: Syster F

Puss på're!

Svar: <3
Karin

2014-06-19 @ 08:15:53
Postat av: Anonym

Gud vad du skriver fint,din blundade mamma älskar dig och din fantastiska förmåga att använda ordet /kram mamma




Svar: Puss!
Karin

2014-06-19 @ 21:38:58
Postat av: Julia yo

first picture omg dying

Svar: Hahaha I know! It's my sis Frida :'D
Karin

2014-06-20 @ 15:47:01
Postat av: Anna Nilsson

GUD va din syrra är lik Zooey Deschanel :O :O

Svar: Haha tycker du? Ja det är kanske de stora blå ögonen. :)
Karin

2014-06-21 @ 19:30:52

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0