en helg med päronen.

2014-07-21 // 19:00:00
I torsdags kom mina föräldrar hit för att hänga med mig.
 
Vi började med att strosa in till stan för att se oss omkring, eftersom mamma knappt varit i Göteborg. Vi tog även en tur med Paddan, obligatorisk turistgrej liksom.
 
Mina föräldrar tycker om att semestra på precis samma vis som jag, vilket betyder dricka och äta gott, och titta på människor. Mer än så behövs liksom inte. Så efter en förfriskande öl på 7:ans ölhall gick vi vidare till Linnéstaden för att äta middag på Kino. Ravioli med butternutsquash och en veteöl på det: NOM!
 
Kolla hur jag bara njuuuuut (don't mind the underifrån-vinkel)! I fredags tog pappa mig i sin nya sportbil (60-årskris much) och körde till Ica Maxi för att fylla mitt ack så tomma kylskåp. LYX. Hade aldrig åkt bil med cab innan och jag kan erkänna att det faktiskt var ~amaze~.
 
Sedan åkte vi och mötte mamma, och tillsammans gick vi ner till Trädgårdsföreningen och deras fina palmhus.
 
Chevrémacka från drömmarna på Brogyllen.
 
Lite öl på det. Mamma och pappa softade i sina otroligt snabba glajjor.
 
"Ta en bild på mig".
 
Eftersom pappas öl var så för-e-jävla god var vi alla tvugna att ta en till runda av just den; Dugges Saison. REKOMMENDERAR!
 
Innan vi skulle gå till Dubbel Dubbel för att äta makalöst goda dumplings, ville jag och pappa visa mamma Slottsskogen en snabbis. Min mamma älskar nog naturen mer än någon annan människa på denna jord.
 
I lördags gick vi upp tidigt (enligt mina mått) för att åka båten Walona till ön Vinga. När man kom fram steg man rakt in i Grumme tvättsåpa-reklamen.
 
Vinga var världens mysigaste lilla ö. I ett av de små röda husen växte Evert Taube upp.
 
Där fanns en fyr som vi gick upp i. Mamma var happy puppy.
 
BAD! Det var så varmt att till och med min badkruka till mamma njöt.
 
Efter att ha tagit båten tillbaka till fastlandet så ville vi alla fräscha till oss lite innan vi skulle ut och äta. Jag skabbar ner mig så otroligt på sommaren. Kan liksom glömma att duscha på flera dagar, mitt hår är ett enda stort svinto, jag följs ständigt av en svett-och-solkräm-odör och smink finns inte ens på världskartan. Då är det ju bara helt underbart att göra sig lite fin för en gångs skull. *let me take a selfie*
 
BREWDOG BAR. Har längtat efter att besöka det stället. Började med att beställa en Jack Hammer eftersom det suger så jävla hårtttt att man inte kan köpa dem styckvis på bolaget.
 
Öl-elitism heheh.
 
Åt lammracks och drack en Old World IPA. Till efterrätt: äppelkompott och en Lost Dog porter. Så. Himla. Gott.
 
Jag och min mami.
 
Sedan höll jag på att dö av mättnad, men mamma tyckte att det var för tidigt för att avsluta kvällen. Fine tyckte jag, också tog vi ännu en öl på 7:ans ölhall. På vägen hem gjorde vi ett pit stop på Lasse på Heden för pappa hade ett craving efter bratwurst? "Okej".
 
Igår susade de hem i *sportbilen* efter att ha väckt mig och sagt adjöken adjö. Fin helg minst sagt med mina gosiga päron! Och nu kan jag njuta av ett fullt kylskåp och en mage mätt förmodligen ända till nästa sekel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ännu ett antal bilder och texter av vår otroligt älskade och begåvade yngsta dotter /kram päronen

Svar: men kram på er!
Karin

2014-07-21 @ 22:24:17
Postat av: louise

dina solglösögon är fantastiska, vart är de köpta? kram

Svar: tack! jag köpte dem på åhléns för flera år sedan : ).
Karin

2014-07-29 @ 10:39:20
URL: http://noservice.blogg.se
Postat av: mos

åhhh va gosigt!!! ps har de skaffat sportbil?

Svar: haha ja
Karin

2014-07-31 @ 16:46:08
Postat av: mos

love it

Svar: ; ) ) ) : =)))) *-*
Karin

2014-08-04 @ 16:09:53

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0