Skolan

2014-02-02 // 00:01:00
Vi gör ju så himla roliga saker i skolan hela tiden. I onsdags och tordags hade vi ett 48- timmars projekt som förberedning för tävlingen 48h som vi ska vara med i den 20-22 mars i Stockholm. Nu fick vi som (fiktivt) projekt att göra en annonskampanj för att lansera "miracle noodle" som är nudlar (som jag förövrigt blev väldigt sugen på att testa) som knappt innehållare några kalorier, inga kolhydrater och bara är allmänt bra. Eftersom vi hade väldigt kort om tid så var det viktigaste en bra idé, och inte så mycket design och layout.
 
Såhär såg min grupps annons ut. Jag, Andrea och Alexandra var supernöjda och vi fick jättebra kritik, vilket kändes kul och något som jag behövde. Tänker alldeles för ofta bara "VAD GÖR JAG HÄR, hur kom jag in osv osv" så det var behövligt med lite bekräftelse heheh.
 
Och här är affischen som jag och Katrine gjorde för en fiktiv utställning på tema 1993 på Röhsska museet i samarbete med Sveriges radio och Stil i P1. I den här uppgiften var designen det viktiga, eftersom det handlade mycket om att vi skulle lära oss att jobba i Indesign.

Så kul! Älskar min utbildning.

Kommentarer
Postat av: emma

så roligt! och FINT!!! duktig du.
kom att tänka på när jag, fia och simon var på röhsska museet under kulturnatta, då var vi lite salongsberusade och konsten blev så skoj då! det måste du gå på i oktober när det drar igång!

Svar: tack! :) åh ja det låter sköj!!!
Karin

2014-02-02 @ 10:34:08
Postat av: Linda

Du äger.

Och trailern till the fault in our stars är ute nu. Den äger också. https://www.youtube.com/watch?v=9ItBvH5J6ss

Svar: men åh vad söt du är!
ÅH tipstack. Vad mysig den verkar. Typ precis som jag tänker mig den också.
Karin

2014-02-02 @ 20:44:39
URL: http://hertigen.blogg.se
Postat av: moa

så dukti du är lelle korven!!!

Svar: poss på daj
Karin

2014-02-03 @ 12:19:28
Postat av: a

du är ju grym!

Svar: tack vem du än är!
Karin

2014-02-21 @ 17:49:50

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0