salute

2013-10-13 // 20:58:17
Nu har jag varit i Florens i två veckor och som ni nog redan har förstått så trivs jag som bara den.
 
I fredags gick jag till vårt stammis-fik Eté, där de har jättegott och billigt kaffe, men framförallt wifi. På kvällen gjorde sedan jag och mina vänner tidernas pubrunda med besök på bland annat vad mina vänner kallar Florens sämsta klubb (kan ju bara bli bra), irländsk pub, 5 shots 5 euro-baren och andra ställen som jag minns vagt. Vi dansade, blev utkastade, skrattade och hade fantastiskt kul för att sedan gå hem i duggregn med blinkande öron på huvudet som jag tydligen fått någon gång under natten.
 
Salute! Förövrigt så säger vårt köksfönster som är lagat med bruntejp allt om vilket skick den här lägenheten är i.
 
Igår sov jag till klockan ett och gjorde inte så mycket under dagen, för mot kvällen var det dags för festligheter igen. Lite folk kom hit och vi drack öl och lekte lekar och sedan gick vi till Yab och dansade i flera timmar. Alltså att klubba i Italien går till 60% av tiden ut på att ge arga blickar och knuffa undan påstridiga italienare. De tror att de har fripass att ta på och dansa med vem de vill och ofta accepterar de inte ett nej förrän efter tjugonde gången du argt säger det. Att gå hem från en klubb är det värsta och italienarna följer gärna efter dig och flirtar och tafsar fastän du skriker fuck off. Typ. Men det är ju kul att dansa så vad ska en göra.
 
Idag vaknade jag till min egen förvåning vid elva med en seize the day-aura. Så jag pallrade mig upp och gav mig ut i stan, köpte en gelato med snickers- och lakritssmak, strosade omkring och satte mig och läste lite Murakami. Vid fem-tiden gick jag med Julia och hennes kompis Sharon, som är här den här veckan och hälsar på,  till den mest fantastiska lilla restaurangen La prosciutteria. Vi beställde in ett drömmigt charkfat och rödvin (som jag har börjat gilla! Yes!) och som en liten dessert drack vi varsin limoncello. NOM.
 
Efter att ha ätit charkisar tills vi dog så gick vi ut och ner till broarna eftersom det var så jävla vackert ute. Kan knappt förstå vilket drömliv jag lever alltså.
 
Haj!

Kommentarer
Postat av: emma

kan ju inte påpeka nog för många gånger hur avis en blir.
MEN det jag nu undrar är...den svarta klänningen, är det den du köpte i mauer park/berlin??????

Svar: heheheh!! jaaa mannen det är den från berlin, men jag färgade den svart i tvätten så den blev lite fräschare!!
Karin

2013-10-14 @ 08:22:15
URL: http://ahoigang.blogspot.com
Postat av: Syster Frida

Fy fasen vad drömmigt! Jag vill määäääää. Menmen, på fredag ska jag se Jay Z. Och bli kompis med Beyonce (hur ska hon kunna motstå en så fantastisk person som mig?) och sen ska jag åka jorden runt med J och B och ha världens drömmigaste liv. Peace.

Svar: åh men du det låter ju verkligen inte fy skam!!! fred ut
Karin

2013-10-21 @ 18:48:14

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0