FIRENZE!!

2013-10-02 // 15:19:00
I söndags kväll anlände jag till ett jättevarmt men jätteregnigt Florens. Jag tog en taxi till lägenheten som jag nu har ett rum i för tre månader. Rummet och lägenheten är lite skabbigt men mina roommates är så himla härliga att jag inte skulle vilja flytta någon annanstans. Jag får helt enkelt piffa upp det lite här (ikea till helgen m.a.o.).
 
I måndags gick jag till skolan där jag ska läsa italienska dessa tre månader för första gången. Skolan ligger bara två gator bort så det är helt perfekt! Skoldagen slutar redan vid lunch så sedan har man gott om tid att utforska staden. Så i måndags kväll gick jag ut och drack öl och tittade på fotboll med tre av mina roommates och sedan satt vi uppe och pratade alldeles för länge.
 
Igår efter skolan så gick jag med mina roommates Bue och Julia till en bokhandel. På vägen dit köpte vi helt underbar gelato. Jag tog äpple och persika (omnomnom). Sedan satte vi oss ute i det helt fantastiska vädret och läste våra nyinköpta böcker. Så himla varmt att jag dog!
 
Igår kväll gick jag ut för lite aperitivo med Julia och några andra tjejer. Mojito och tapas (typ) för 7 euro, jiihaa.
 
Sammanfattningsvis kan man väl säga att jag HAR DET BRA (i caps). Men det kan bli glest med bloggandet för jag har inget wifi ännu. Tills nästa gång, ha det så fint allihopa!

Kommentarer

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0