buon anno

2013-12-31 // 15:28:39
Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Lärde mig italienska, drack rödvin och gillade det, gick på Systembolaget (i lördags), praktiserade på en tysk firma, sjöng Backstreet Boys i en kareokebar, besökte Berlin, åt fondue, lyssnade på podcasts, besökte ett koncentrationsläger, åkte berg-och-dal-bana (bokstavligen alltså) osv.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min syster Malin fick ju lilla August, och om vilken dag som helst så får min barndomsvän Amandah en liten pojke.
 
Vilka länder besökte du?
Bodde i Tyskland och Italien, besökte Schweiz, Österrike och Holland.
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Självbehärskning XD
 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Kommer aldrig ihåg datum såatteeeh...
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Att jag kom in på skolan i Göteborg så nu kan jag snart få göra det jag vill förhoppningsvis.
 
Och din största framgång privat?
Jag vet inte ens.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Att gå ut och dansa. Så värt.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker!
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Klangkarussell- Sonnentanz, Fenster- Oh canyon, Tom Odell- Can't PretendTribes- Whenever, Klingande- Jubel.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det här året har varit en jävla berg-och-dal-bana utan dess like.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Blivit arg.
 
Blev du kär i år?
Blev hjälplöst kär i Mansa.
 
Favorit-tvserie?
Girls, Shameless US, The IT crowd och Breaking Bad.
 
Bästa boken du läste i år?
Little bee- Chris Cleave, 1Q84- Haruki Murakami, My sister lives on the mantelpiece- Annabel Pitcher, Hey Dolly- Amanda Svensson.
 
Bästa filmen du såg i år?
Beasts of the southern wild och Django unchained.
 
Den maträtt du åt oftast 2013?
Vegetariska grytor.
 
Något du önskade dig och fick?
Ett nytt objektiv till min kamera. En plats på skolan i Göteborg.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Var bakis och åt universums godaste pizza.
 
Högsta önskan just nu?
Att kriget i Syrien ska ta slut någon jävla gång och att alla våldtäkter i världen ska upphöra.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja herregud massor av saker. Men framförallt om människor kunde vara mindre sviniga.
 
Vad fick dig att må bra?
Vänner, dansa, kuta, dricka öl och skriksjunga till Veronica Maggio.
 
Vem saknade du?
I Tyskland saknade jag mina vänner och nu saknar jag min au pair-familj så det gör ont. Saknar alltid Emma.
 
De bästa nya människorna du träffade?
August! Och alla mina fina rumskamrater i Florens.
 
Mest stolt över?
Min mami som bara är bäst i världen helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte snyggaste kortet på mig men det spelar ingen roll eftersom texten värmer hela mitt hjärta!
Jag är mest stolt över alla mina fina fem barn som alltid alltid kommer att vara det bästa som hänt i mitt liv. Och mina barn hade inte varit de barn de är om inte Johan och jag varit deras föräldrar.

Svar: det är ju inte lätt att fånga dig på bild heller kanske.
ja vi blev inte helt dumma inte, jag och syskonen alltså. bra jobbat.
Karin

2014-01-03 @ 16:54:20
Postat av: emmmmmmma

vis mamma *pekar upp*

alltså du, saknar alltid dig jag å <3

Svar: hehe. <3
Karin

2014-01-03 @ 16:56:39

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0