nymphenburg, glühwein und knödel.

2012-10-28 // 20:59:00
Igår började det vara ruskigt väder här i München. Jag och pappa tog spårvagnen till Schloss Nypmhenburg, ett vackert 1700-talspalats. Det kändes ungefär som att hoppa in i Sofia Coppolas "Marie Antoinette". Efter en värmande kopp kaffe åkte vi sedan tillbaka till stan och tittade oss omkring i Residenz. Det var överdådigt, må jag säga men jag fick inte använda kameran där.
 
 
Jag, Schloss Nymphenburg och ett skönt filter på det hela. Jajemenn.
 
Imorse vaknade jag upp till ett vinterland. Så himla mysigt ändå! Pappa kom hit också åt vi brunch allihopa, Lucia, Oli, pappa, jag och barnen. Sedan gick jag och pappa på en promenad i parken.
 
Det var världens julstämning så jag och pappa stannade för att dricka lite glühwein för att förhöja stämningen ännu lite mer. Eftersom jag varken gillar vin eller glögg och glühwein ungefär är en blandning utav båda, så var det ju inte en fempoängare hos mig, men det värmde gott.
 
Sedan åkte vi vidare till marknaden Auer Dult som håller till på Mariahilfsplatz tre gånger per år, och är en tradition sedan 1300-talet. Det var så himla fina stånd, som små hus.
 
Avslutningsvis åt vi en riktigt god middag på vår favoritrestaurang (vi har varit där tre dagar i rad hahah). Dunkles bier, kött och knödel satt fint i vinterrusket.

Kommentarer
Postat av: Sara

Asså va mysigt det ser ut! Svanbilden<3

Svar: hihi ja! riktigt vintermys faktiskt.
Karin

2012-10-29 @ 18:07:59
URL: http://thevelvetpond.blogg.se
Postat av: emmA

fasiken vad ni verkar ha det gött!:D

Svar: Hahah jovars!
Karin

2012-10-29 @ 20:48:03
Postat av: Anonym

Snygga bilder o tack för senast

Svar: merci
Karin

2012-10-29 @ 21:02:23
Postat av: Katten

Det ser fantastiskt vintermysigt ut!! :D
Här uppe i Umeå kom första ordentliga snön i måndags, riktigt snöbollsvänlig snö, men på tisdagen regnade allt bort. :/

Svar: Här har också allt regnat bort :(. lite synd faktiskt
Karin

2012-11-01 @ 09:04:30
URL: http://inanothercastle.blogg.se/
Postat av: m.

Magiskt slott!

Svar: Ja, himla fint faktiskt!!
Karin

2012-11-08 @ 19:49:45
URL: http://an0rakcity.blogspot.com

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0