Mars 5, 2012

2012-03-05 // 20:24:35
Igår såg jag och Emma filmen "Tillsammans" från 2000 av Lukas Moodyson. Jag hade inte sett den sedan jag gick på lågstadiet och då förstod jag inte så mycket. Men alltså gud vad bra den är! Så himla klockren skildring av 70-talet och skådespelarinsatserna är fantastiska (vilket annars kanske brukar vara det man stör sig på i svenska filmer). Dessa två scener är ju bara för underbara:



Annars så har dagen varit lugn, vilket resten av veckan också kommer bli. Dock jag gick upp kvart över fem imorse för att hinna åka till körskolan innan skolan. Efter skolan gjorde jag och Emma crêpes till middag. Vi gjorde två fyllningar; dels fetaost och spenat och dels svampstuvning. Så himla gott!




Jag idag med blek vinterhy, mammas gamla Gudrun Sjödén-kofta och blåa ringar under ögonen. Hej! Och jag och Emilia en annan dag bara för att Emilia var så tjusig på den bilden.

Imorgon är vi lediga så då ska jag passa på att åka till körskolan igen. Också kan jag och Emma se lite film ikväll eftersom vi har sovmorgon imorgon. Härligt!

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: dan

"Tillsammans" är ju en jättebra film. Väldigt överscenograferad men en av de klart bättre svenska filmerna.



Lycka till på körskolan!

2012-03-06 @ 15:43:59
URL: http://danandersson.blogg.se/
Postat av: Pearl

Amen for lie ins :)

2012-03-09 @ 23:13:47
URL: http://thetigerwhocametotea.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0