Juli 10, 2012.

2012-07-10 // 00:35:32
Igår gjorde jag sushi till familjen! Det var första gången jag gjorde sushi men det blev ändå riktigt gott minsann. Älskar sushi.
 
 
 
Andra saker man kan glädjas över i dessa regniga dagar är:
 
Att sommar med Ernst började förra veckan. Är det nånting som är sommar så är det ju Ernst. Går att se på tv4play om man missade det på tv:n. Det här är förövrigt min skrivbordsbakgrund:
 
Att jag idag skördade första jordgubbarna i vårt fantastiska jordgubbsland. Det blev ca 3 liter och de smakar smultron! Kanske i och för sig inte så kul för er men väldigt kul för mig.
 
Att när det är regn så kan man passa på att vara inne och sy. Ska ta tag i att göra den där regnjackan nu.
 
Att man kan passa på att se på film när det regnar. Dock ser jag inte så mycket film för jag kommer aldrig på någon bra som jag vill se. Men jag kan ju ändå alltid tipsa er. Om ni inte har sett dessa så kan ni ju göra det:
 
Melancholia: Tids nog så såg jag också Melancholia. Hade inga direkta förväntningar på den pga att Lars von Trier är som han är och den hade fått väldigt spretiga recensioner. MEN. Jag tycker att den var riktigt bra. Den var långsam och konstig, men det gjorde absolut ingenting för, för det första älskar jag konstiga filmer och sedan så var det en stämning genom hela filmen som jag gillade. Och skådespelet var fantastiskt (gillar både Skarsgård och Dunst skarpt. Gainsbourg också.) och storyn intressant. Bra helt enkelt.
 
Lords of Dogtown: Svårt att sätta fingret på exakt vad det är jag gillar med den här filmen. Men i alla fall, om ni är sugna på en ganska lättsam film med mycket blonda skateboard-pojkar och lite Heath Ledger så kör på den här.
 
 
Hesher: Jag och Emma såg Hesher för rätt längesen utan en aning om vad det var vi skulle se och även i efterhand så är det lite knepigt att förklara vad vi såg. Hesher var en film som bjöd på många oväntade skratt, lite drama, en ordentligt sunkig men samtidigt skön Joseph Gordon-Levitt och en helt vanlig Nathalie Portman. Vi gillade den. Den är oväntad på så många sätt.
 
Ha det fint i regnet!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh hesher o hans snuskskämt, måste se den igen!!!!!!

2012-07-10 @ 09:42:15
Postat av: mändy

OMG, måste se hesher och lords of dogtown uppenbarligen! Alltså joseph och heat?!?!?!??!?! stiliga.

2012-07-13 @ 13:53:59
URL: http://withherspoon.blogspot.com
Postat av: räven

hesher lätt nice. får haffa den.

ÅÅ sushi äger!!! vill äta det alla dagar…….:!:!!

2012-07-14 @ 01:47:34
URL: http://vulpesvulpes.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0