1 millisekund.

2012-07-18 // 21:15:16
Ni skulle bara ana vilken omtumlande dag detta har varit.
 
Jag, Josse, John och Fredrik åkte iväg på loppisrunda på förmiddagen. Vi hittade lite alla möjliga loppisar, tog en fikapaus på Tynderö och Josse fyndade ett dragspel till sin pappa. Solen sken och vi hade det så himla bra.
 
Sedan på vad som i alla fall kändes som 1 millisekund tog allting en helt annan vändning.
 
Vi krockade i en korsning. Minns det ungefär som: Josse svänger ut mot vägen- jag ser en röd bil- bromsskrik- glassplitter som flyger. Sedan är det över, innan jag ens hunnit reagera. John som ropar ifall alla är okej. Jag går ur bilen. Känner mig helt okej men är mer orolig för Fredrik som sitter kvar i bilen och fick den värsta smällen. Men så känner jag att det rinner ner för kinden och ja jäklar det rinner rätt bra med blod från mitt huvud.
 
 
En man som var snabb till platsen ger mig skjuts till vårdcentralen som låg jättenära. Jag har inte hunnit fatta vad som hänt. En sköterska torkar bort blodet och limmar ihop jacket som jag fått i huvudet och sedan går jag snabbt tillbaka till olycksplatsen. På olycksplatsen har de klippt upp taket på bilen för att säkert kunna ta ut Fredde som får åka ambulans till akuten. Josse och John har som tur är inga direkta skador. Jag pratar med en ambulanschaufför som vill ta med mig till akuten pga att jag slagit huvudet. Så jag får också åka ambulans till akuten (trots att jag protesterar för jag känner mig helt pigg).
 
Sedan var det en stunds väntan på akuten innan en läkare kunde konstatera att allt verkade bra med mig bortsett från jacket och en redig bula i pannan. Fredrik fick sy 26 stygn i armen och måste stanna på sjukhuset över natten.
 
Efter omständigheterna mår vi bra. Kvinnan vi krockade med klarade sig också bra. Men jag har inte smält allt ännu. Vi hade i alla fall tur, kan man ju konstatera.
 
Såhär trevligt hade vi det i alla fall innan allt det där hände:
 
 
Brygghäng/ spana på fiskar.
 
 Bra tjej.
 
Bra loppis
 

Kommentarer
Postat av: Katten

Men huvva! Så hemskt! Tack och lov att det gick bra ändå, vem vet hur det hade kunnat sluta. Vilken vändning på det som verkade i övrigt vara en bra dag. Jag hoppas innerligt att alla parter mår bra!

Svar: Ja precis! Men vi hade tur och alla mår under omständigheterna bra.
Karin

2012-07-19 @ 12:01:17
URL: http://inanothercastle.blogg.se/
Postat av: Malin Aurora

Herregud vad läskigt!:O

Svar: Ja jo det var läskigt faktiskt! fast kanske inte just när det hände för då kände jag ingenting -nollställd hjärna liksom- men sen efteråt när man insåg hur det hade kunnat gått.
Karin

2012-07-20 @ 21:30:26
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Mamma Lena

Tack god Gud att ni alla klarade er så pass bra.

Svar: verkligen!!
Karin

2012-07-21 @ 17:15:01
Postat av: Panda

Usch & fy & blä, vad skrämmande! Tur att ingen kom till större skada, men du måste vara ganska chockad! Stackare, hoppas ni alla mår bra nu!

Svar: ja det var lite läskigt men vi klarade oss som tur var bra allihopa!!
Karin

2012-07-21 @ 17:31:16
URL: http://gulasnickarbyxor.blogg.se
Postat av: Nea

Fy fanken, vilken tur att ni klarade er så pass bra ändå!

Svar: ja, eller hur!
Karin

2012-07-25 @ 18:17:47
URL: http://harleyjane.blogg.se

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0