Jan. 7, 2012

2012-01-07 // 22:28:55

Jag vet att man inte ser vad den här bilden föreställer, men FYI så är det den fina räven som tassar omkring på vår gård. Han är lite svår att fånga på bild då han mestadels är framme på kvällen. Imorse så såg mamma och min syster en ren dessutom (brukar definitivt inte finnas här i krokarna, den stackaren var nog vilse).

Dock verkar jag ha en viss tendens att stöta på diverse djur. Som i Långvind i somras när jag och Matilda låg på stranden och hade det lugnt, vad kommer slingrandes då - jo - en huggorm! Haha, i videon här nedan märker ni ju vem av oss som är den mindre ormkunnige (jag: VA, är det en huggorm?).




Eller älgen som stod precis utanför stugan:



Eller rådjuren som brukar gå ända upp på trappen vid vår ytterdörr, här hemma på vintrarna:




Vilket mitt i naturen-inlägg det blev, haha! Ja, herrejösses. Imorgon bitti åker jag i alla fall tillbaka till Båstad. Jag ser inte fram emot det, på grund av den långa tågresan, plus att det sista jag längtar efter är att börja gå upp tidigt på morgonen igen. Jag tror att jag aldrig någonsin tidigare har varit så trött som jag är just nu. Har sovit till halv elva- tolv, varje dag och det är verkligen inte likt mig.

Jag tänkte dessutom tipsa om en film som jag såg här i veckan:

Death Proof






En riktigt skön Tarantino-rulle från 2007 innehållandes riktig girl power, biljakter och ett helt fantastiskt soundtrack. Men ha inte för höga förväntningar för storyn lämnar en del i övrigt att önska. Fast jag tycker att det fantastiska manuset, konversationen, klippningen och soundtracket väger upp det.


Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Katten

>>Jag ser också väldigt lite svensk film, så det är lite därför jag funderar på att se denna. :P



Jag har sett väldigt mycket räv under hösten hemma i byn. Det har varit ovanligt mycket räv i år.

2012-01-08 @ 12:14:40
URL: http://inanothercastle.blogg.se/
Postat av: dan

En av de mysiga grejer med att bo nära naturen är just det där. Bodde på landet förut. Minns att jag brukade höra rådjurens fula läte om nätterna när jag hade svårt att sova.



Åh! Death Proof. En film jag inte sett men som kommer i skymundan när man snackar om Tarantino.

2012-01-09 @ 17:22:52
URL: http://danandersson.blogg.se/
Postat av: jos

fan vad coolt att få se en älg ändå

2012-01-11 @ 13:58:56
URL: http://popstad.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0