Feb. 3, 2012

2012-02-03 // 16:34:27
Jag gör en Alex Schulman och kör min dag i plus. Men för att inte kapa hans koncept rakt av så kommer här min fredag i stjärnor (5 ★ är ju såklart det bästa):

Klockan 05.15 vaknar jag av att alarmet på mobilen ringer (★). Jag stänger genast av alarmet och smyger upp ur sängen. Har sjukt ont i halsen av okänd anledning (★) men det går över efter ett glas apelsinjuice (★★★★★). Jag fixar till mig lite i badrummet så att folk inte ska kunna tro att jag faktiskt klev upp 05.15. Ser hyffsat resonabel ut men påsarna under ögonen består (★★). Klär sedan på mig och går ut i det kolsvarta mörkret och minusgraderna. Det har snöat i natt (★). Sätter mig på cykeln och cyklar till Båstads tågstation. Blir iskall (★) men kommer ändå fram rätt så välbehållen (★★).

Fyller på jojo-kortet med 200 kronor och köper en biljett till Ängelholm för 18 kronor (★★). Väntar sedan i några minuter på tåget och passar under tiden på att sätta på Johnny Flynn på Ipoden (★★★★★).

Åker tåg i 20 minuter och anländer i Ängelholm 06.43. Svinigt kallt i Ängelholm (★) och jag blir därför mycket lycklig över att väntsalen på stationen öppnar 06.00 (★★★★★). Så jag sätter mig i väntsalen och väntar i en halvtimme innan jag går till Berndtssons körskola (★★★★).

Väntar på körskolan i 5 minuter innan min körskollärare Olof kommer (★★★★★). Även han konstaterar att det är jädrans kallt ute. Vi kilar ut till bilen, sätter på ordentligt med sätesvärme (★★★★) och sedan kör jag iväg. Mina fingrar är ur funktion på grund av kylan (★) men trots det går körlektionen bra (★★★).


Blir sjukt kaffesugen på väg till tågstationen och blir mycket glad när jag finner ett öppet konditori (★★★★). Köper en stor svart kaffe och en biskvi för 40 kronor (★★★★★), vilket blev en trevlig frukost. Traskar sedan vidare och sätter mig återigen i väntsalen på Ängelholms tågstation och väntar.

Tar tåget tillbaka till Båstad 09.15 och cyklar sedan snabbt, snabbt ut till Apelryd. Apelryd får (★★★★★) men cykelturen får (★). Kommer 30 minuter sent till lektionen (★) och fryser satan (★).


Efter en relativt intressant samhälleslektion (★★★) käkar jag lite lunch med mina homies (★★★★★). Lunchen, någon stek med ugnsrostade potatisar och tomatsås får (★★★★). Cyklar (★) hem (★★★★) men tar en sväng förbi Gamlegården (★★★★) först. Köper 4 stycken sharonfrukter och en lime för 10 kronor och 1 kilo köttfärs för 50 kronor (★★★★). Även en påse godis och en Toblerone inhandlades såklart (★★★★)!


Nu är jag hemma och tar det lugnt med en kopp te (★★★★) och ikväll kommer Anna, Alex och Emilia (★★★★★) hit så ska vi se på film och ha det lite mysigt (★★★★★).

Rätt skön fredag ändå (★★★★)!

P.S. Åh, just ja! Dagens solsken får (★★★★★★)!!! D.S.


Kommentarer
Postat av: Adriana Lilja

haha bra grej med stjärnor :)! tyckte om det

2012-02-03 @ 19:00:15
URL: http://adrianalilja.devote.se

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0