världens längsta inlägg om tv-serier.

2012-08-21 // 23:19:00
Jag älskar att sträck-se bra tv-serier. Här är alla som jag tycker om:
 
Bored to death. Så himla bra och rolig serie om Jonathan, spelad av Jason Schwartzman, som är en "struggling writer" och börjar extraknäcka som privatdetektiv.
 
Sons of anarchy. Jag och Emma plöjde igenom alla säsonger i vintras som besatta. Längtar som en tok efter säsong fem. Älskar den serien alltså. Så jobbigt spännande och Jax= <33.
 
True blood. Jag började se True blood nu på "sommarlovet" för jag hade tråkigt och det var dåligt väder. Jag såg på det hela nätterna och såg alla fyra och en halv säsonger på en vecka. Vet att det låter helt sjukt och lite så var det också. Kunde liksom inte sluta. Grejen med True blood är att man måste se det med ett öppet sinne för helt plötsligt kommer det varulvar och sånt och det får man liksom acceptera.
 
Pushing daisies. Världens sötaste och smartaste serie om pajbagaren Ned som kan väcka döda (dock bara i 1 minut!), en förmåga han använder för att hjälpa till att lösa mord. Tyvärr kom Pushing daisies bara i två säsonger. Så himla bra serie men det är frustrerande för säsong två slutar med så många obesvarade frågor.
 
Sex and the city. Jag älskar sex and the city och har sett alla säsonger hur många gånger som helst.
 
Girls. Jag tänker att Girls är lite som ett nutida Sex and the city fast ändå inte. Från början tyckte jag det var rätt tråkigt, men nu gillar jag det!
 
Skins, säsong 1-4. Plöjde skins i början av gymnasiet och älskade det så himla mycket. Men sedan gillade jag inte det nya gänget som kom i säsong 5 så då slutade jag se. Typisk tonårskris-serie.
 
An idiot abroad. Alltså det här är en så himla fantastisk realityserie om Karl Pilkington som hatar att resa men går med på att se världens sju underverk. Så otroligt roligt reseprogram. I säsong 2 gör han saker från någons "bucket list".
 
Twin peaks. Mm, alltså jag älskar ju David Lynchs märkliga stil med mystik och överdriven dramatik och därför älskar jag ju såklart även 90-talsserien Twin peaks. Jag, Emma och Fia såg det för nån vinter sedan men vi hann aldrig se säsong två, så jag vet inte ens vem som dödade Laura Palmer!
 
Förut så tittade jag alltid på One tree hill, OC och Grey´s anatomy, men nu var det så många år sedan jag såg de serierna att jag vet inte om jag skulle gilla dem nu.
 
Några andra serier som jag tänkt se är Six feet under, Game of thrones och The wire. Och några som jag börjat se men inte gillat är Misfits och Mad men. Just det, sedan älskar jag Halv åtta hos mig, också! Det såg jag och Emma alltid på internatet. Och Sommar med Ernst får vi inte glömma. Tycker det är kul för Ernst gör så mycket av inredningen själv istället för att köpa nytt.
 
Så, nu vet ni!
 

Kommentarer
Postat av: Julia

åh så många bra tips!!! True blood har jag följt stenhårt i snart tre år. Själv så måste jag tipsa dig om Sherlock serien om du inte redan sett den :)

2012-08-21 @ 23:26:44
URL: http://devined.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0