skissblocket.

2012-08-13 // 21:46:01
Har kommit på att jag sällan visar sånt jag ritar eller syr. En anledning till det är att jag inte haft någon tillgång till skanner och en annan är att jag hatar att ta "outfit-bilder" för jag blir jätteobekväm och konstig och ful.
MEN.
Nu har jag ju faktiskt tillgång till skanner så därför tänkte jag visa lite bilder från mitt skissblock. Det mesta är några år gammalt och väldigt slarvigt men vad gör det.
 
Den här jäntan gjorde jag i aug -10. Har för mig att jag gjorde en likadan i vattenfärg som säkert ligger och dammar någonstans.
 
En fundersam Dylan och en kanske lite lissen jänta.
 
Hittade lite krafs från fackteckningen. T.v. brainstorming till en kollektion på tema cirkus som inte blev gjord, t.h. en snabbskiss från när Pella i ettan modellade en lektion i våras.
 
T.v. arbetsritning på en klänning från en kollektion som jag gjorde i fackteckningen i ettan, t.h. här skulle vi rita av ett original av nån känd snubbe som man skulle komma ihåg och sedan fylla i med torrpasteller som ironiskt nog kletats ut.
 
Ehh, ja det här var ju mest strunt, men men. Håll till godo!
 

Kommentarer

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0