April 7, 2012

2012-04-07 // 00:55:41
Jag såg just filmen Gummo från 1997, som jag tänkt se länge men aldrig riktigt kommit mig för. Den var mycket speciell men intressant och väckte mycket ångest hos mig.



Filmen utspelar sig i staden Xenia i Ohio där en tornado två år tidigare rubbade samhället som inte riktigt hunnit återhämta sig. Vi får mestadels följa den lite udda, tanige Solomon som bor med sin mamma och fördriver dagarna med att cykla omkring och skjuta katter och sniffa lim med sin vän Tummler. Men vi får också se korta sekvenser ur andra livsöden i staden. Uttråkade människor som inte verkar ha någon kontakt med världen utanför Xenia och som ägnar sig åt märkliga sysselsättningar för att få tiden att gå.









Gummo är en väldigt unik film som berättas på ett annorlunda sätt och fotot är olikt allt jag tidigare sett. Inspirerande med något utanför ramarna ibland, minsann.





Kommentarer
Postat av: Panda

Jag har hört talas om den, många säger att den är äcklig! Men jag gillar kaninöronen! Är den sevärd?

2012-04-07 @ 11:30:15
URL: http://gulasnickarbyxor.blogg.se/
Postat av: dan

Hm. Aldrig hört talas om. Lite konstigt känner jag för på bilderna verkar den intressant! Läskiga och fascinerande.

2012-04-08 @ 17:16:27
URL: http://danandersson.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0