Nov. 9, 2011

2011-11-09 // 22:38:04
Ikväll har jag sett filmen "Somewhere" av Sofia Coppola. Jag är inte överförtjust i hennes filmer på grund av att jag blir lite rastlös av det ofta långsamma tempot. Fast ändå är det fint, med en för en gångs skull väldigt realistisk återspegling av verkligheten (allting går inte i 110 knyck). Det mest fantastiska i hela filmen är när demoversionen av "You only live once" med The Strokes spelas. Den är fantastisk.
Sedan spelas också "Love like a sunset" med Pheonix. Åh, jag bara älskar bra soundtracks.




Förresten så såg jag en annan film häromveckan, "Dans Paris" eller "I skuggan av Paris", med min favoritfransman Louis Garrel. Den var ganska fin och typiskt fransk.





Kommentarer
Postat av: PANDA

sv: Åh det hade varit jättesnällt om du hade kunnat göra det! Svårt att veta vad som är ett bra macaronsrecept! Skrev min mailadress nu, så kan du maila.

2011-11-10 @ 19:19:57
URL: http://gulasnickarbyxor.blogg.se/
Postat av: D

jag har lite svårt för Coppola (båda generationerna) och även om exempelvis Marie Antoinette blev väldigt uppmärksammad, var den väldigt långtråkig. det enda som var bra att den var en fröjd för ögat att se!

Panda ovanför tvingar mig baka macarons med henne, inte för jag klagar, men dina såg väldigt goda ut, så det blir väl kanon! :)

2011-11-10 @ 20:17:35
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0