Juli 19, 2011

2011-07-19 // 17:00:45
Tänk på toner. Är det inte fantastiskt hur nästan allt har en ton? Vinden (och våra andetag) kan ge glasflaskor, björkträd, havet och oändligt många andra saker en ton. På ett samspelt sätt skapar naturen, med eller utan hjälp av andra ting, melodier; regnsmatter mot fönsterblecken, bin som surrar och vinden som viner.

Jag gillar tanken på att Jorden har en ton. En ton som vi inte kan höra, men som hela tiden finns där. När vår planet snurrar varv efter varv i sin ständiga axel så skapas en evig ton. Jag undrar om det är en ljus, munter ton i dur eller en mörk, dyster ton i moll.

Ja, tänk om vi ändå kunde höra Jordens sång.


Ljudet av våra hjärtslag. (jag och min fina klass i paris. bild av emma)

Kommentarer
Postat av: emilia

Så himla fint. Du är fin. I love you

2012-04-04 @ 14:24:42
URL: http://midnighttonoon.blogspot.com

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0