Projekt-sy en kjol del 1

2008-01-20 // 15:10:09
Okej, nu har jag börjat sätta igång. Ska alltså sy om en klänning (i storlek, typ 100 för mamma var gravid när hon hade den) till en kjol. (Klicka på bilderna så blir dem större)


image65


Dagen i ära hade jag en oerhört stilsäker outfit, bestående av: Långkalsonger, kofta, linne sjukt slarvig tofs, morgonrufs, och sist men inte minst ett måttband som gått sönder och börjar på siffran elva. Yeah.

Här börjar det: Jag har här en klänning med blommigt mönster

Jag började med att sprätta bort en lång dragkedja:
Sedan klippte jag loss överdelen av klänningen (typ vid armhålorna)
Sen fick jag beslutångest och visste inte hur jag ville göra. Jag beslutade mig för att ta en paus och satte mig med Coco och såg slutet av familjen Addams på tv. (hon slickar på mina fingrar)

Följ den spännande fortsättningen, blinkblink, nån annan timme/dag/vecka/månad/a du fattar



Kommentarer
Postat av: Maja

Vad påminner dig om margarin? Låten?

2008-01-20 @ 15:29:03
URL: http://missmor.blogg.se

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0