tracks.

2014-07-15 // 02:26:00
Okej förlåt för overload av superlativ i det här inlägget, men jag blir helt enkelt sådan när jag sett en film som jag älskar, för det händer inte allt för ofta. Jag har längtat jättemycket efter att se filmen Tracks med Mia Wasikowska i huvudrollen, eftersom jag tycker att hon är helt fantastisk.
 
 
Filmen är baserad på en sann historia och handlar om Robyn som ger sig ut på en 3000 kilometer lång vandring genom den australiensiska öknen, i sällskap av sina fyra kameler och hunden Diggity. Adam Driver (som jag också älskar) spelar en fotograf för National Geographic och han möter upp Robyn under hennes äventyr, för att dokumentera resan.
 
Några av er kanske minns att jag var som besatt av trailern till Cloud Atlas, och skojigt nog så är låten i trailern till Tracks densamma som i trailern till Cloud Atlas. Nämligen M83 – Outro, som jag ä l s k a r.
 
Tracks är verkligen en speciell film, och jag tror inte att den faller vem som helst i smaken. Tvärtom tror jag att den kan anses rätt knepig eller tråkig. Men jag tycker hur som helst att den var helt jävla underbar. Det är svårt att sätta fingret på exakt vad jag älskar med den, för det absolut enda som händer i 107 minuter är att Robyn går och går och går. Jag tycker det är förundrande att en film där det i princip inte händer någonting kan vara så oerhört fängslande.
 
För mig var Tracks en så himla vacker film och jag tycker att Robyn är en fascinerande karaktär. Om man likt mig gillar lågmälda filmer, så tycker jag att man bör ge den en chans.
 
Så! Dags att sova. Godnatt fölk.
 

Kommentarer
Postat av: sis E

hahah, what a coincidence - watched this one last night!! loved it too!

Svar: oh you're so häftig with your english kommentar meine schwester
Karin

2014-09-04 @ 07:27:03

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0