Lotus Eaters

2013-09-09 // 01:10:12
Ni som känner mig eller kanske har följt den här bloggen ett tag vet nog att jag är slightly obsessed av Johnny Flynn. Så när jag fick reda på att han skulle medverka i filmen Lotus Eaters så blev jag ju helt galen. Och det var ju kanske hundra år sedan så jag har jag väntat och väntat och nu har jag äntligen sett den.
 
Den handlar i huvudsak om Alice, men också om hennes vänner, som alla lever i en brittisk överklass. Men ingen av dem verkar särskilt lycklig för det. De verkar alla leta efter något, något som känns, och de söker det i musik, sex, droger och alkohol. Alice är hopplöst förälskad i Charlie, hennes ex, men Charlie i sin tur är drogmissbrukare och deras relation är ämnad att misslyckas.
 
Filmen är stillsam och det läggs mycket fokus på stämning och foto. Precis som jag gillar det. Och utöver det så har filmen ett helt enastående soundtrack (First aid kit, Fever ray, Villagers etc). Många skulle kanske vifta bort Lotus Eaters som en pretentiös hipster-film men mig föll den i alla fall helt i smaken.
 
Förövrigt så är den ju klart sevärd också enbart för den här scenen när Johnny Flynn, eller Charlie som han heter i filmen, sjunger en cover av Magnetic Fields- Papa was a rodeo. Dör.
 
 

Kommentarer
Postat av: emmy

Alltså dör det där var den bästa covern jag någonsin hört!!!!!!! vill inte inte inte inte inte sluta lyssna

Svar: åh eller hur!!! så himla fin!
Karin

2013-09-17 @ 08:42:18
URL: http://nyckelben.blogg.se

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0