lantis-semester

2013-09-01 // 16:42:00
Mina vänner! Utan att förvarna er åkte jag förra söndagen till Långvind med Matilda och har där levt äkta lantisliv utan internet i en vecka. Skönt att koppla bort ibland ändå. Men också skönt att vara tillbaka. Låt oss se vad jag och Matilda pysslat med:
 
I måndags vaknade vi första morgonen i Långvind och möttes av ett strålande väder. En smula förvånade insåg vi att vi skulle kunna tillbringa dagen på stranden, trots att det var sista veckan i augusti. Några dopp i Byhedssjön bockade vi också av.
 
Efter en hel dag på stranden åkte vi hem och lagade tacos. Det går utmärkt att dansa medan man lagar mat.
 
Efter middagen tyckte vi att det var dags för lite film-mys, något det blev en hel del av under veckan. Dr Pepper <333.
 
På tisdagen vaknade vi till ett lika fantastiskt väder som på måndagen. Vi gick upp och åkte till Söderhamn och hämtade mormor för att hon skulle få komma ut och njuta vid havet. Sagt och gjort. Vi tillbringade hela eftermiddagen i Snäcken och fikade, solade och badade i det iskalla havet.
 
Sedan körde vi tillbaka till Söderhamn och hade kräftskiva hemma hos mormor. Smarrens alltså! Matilda och mormor drack lite vin men jag festade loss på jättegod alkoholfri öl- Nanny state. Tips! Jag körde nämligen tillbaka oss till Långvind efter massa kräftor, äppelpaj och struntprat.
 
På onsdagen var vi lite morgontrötta och sov länge länge.
 
Sedan promenerade vi iväg till Matildas faster Ann-Christin. Där satt vi och tjattrade i några timmar och käkade korv med bröd.
 
Hem och göra brasa! Matilda är brasmästaren.
Vid nio-tiden började vi göra middag i sann semester-anda. Varför inte liksom. Grillspett blev det och vi åt tills vi nästan dog.
 
På torsdagen plockade vi blåbär och bakade en blåbärspaj. Den tog vi sedan med oss och körde till Norrala för att gratta Matildas farfar som fyllde år. Matilda hade blåbärstunga hehe.
 
Sedan kom vi hem och spelade alfapet och såg på film resten av kvällen. Jag och Matilda är svinbra på alfapet.
 
På fredagen fortsatte vi vår alfapet-mani och sedan stekte vi amerikanska pannkakor till sen brunch. Jag försökte kasta upp en i luften men den ville inte ens lyfta en centimeter ovanför pannan :).
 
Vi körde till Enånger och köpte folkisar. Loving the lantis-lifestyle.
 
Sedan åkte vi tillbaka och gick ner till Snäcken för att andas lite havsluft i den härliga solnedgången.
 
Igår blev det otroligt nog ännu en stranddag. Matilda tog en miljon paparazzibilder. Jag hade sexigt strandhår.
 
Igår var det ju lyskväll så jag och Matilda kilade ner både till Snäcken och Kråknäs för att titta hur de tänt marschaller längs hela strandkanten. Så himla fint sätt att säga hejdå sommar och välkommen höst. Det var jättevarmt ute men sedan blev det jordens spöregn. Vi gick tillbaka till stugan och städade ur och såg på film för imorse var det sedan dags att säga hejdå Långvind.
 
Och nu är jag åter hemma i Sundsvall och nu känns det helt okej att hösten kommer. Till och med bra.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katten

Ser ut som en underbart, fantastisk trevlig vecka! :D

Svar: hihi ja det var fint!
Karin

2013-09-03 @ 12:51:13
URL: http://inanothercastle.blogg.se

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0