lantis-semester pt 2.

2013-09-08 // 22:51:00
Hejsan! ~posar hotfullt men casual med en grapefrukt fråga ej varför~
 
 
I fredags tog jag och mamma bilen och körde till stugan i Gåxsjö för ännu en dos lantis-semester. Jag har inte kollat instagram, facebook, twitter och gud vet vad på några dagar för i stugan finns det inte wifi och än mindre rinnande vatten. Istället har jag:
 
Börjat läsa "Under det rosa täcket" av Nina Björk. Kanonbra ju.
 
Njutit av den fabulösa utsikten. Den är ju verkligen något särskilt. Dock var det (inte så oväntat) svinkallt i sjön, vilket inte var en så trevlig upptäckt efter att jag kom hem från en springtur i skogen och var jättesvettig och mest behövde en dusch. Men ska man leva lantisliv så kan man ju lika gärna göra det fullt ut. Så valet stod mellan att ge min groende förkylning en rejäl skjuts eller att lukta svett hela helgen. Jag valde att lukta svett :).
 
Ätit långa och ytterst goda frukostar. Jag och chevré finally reunited <3. Chevré, honung och ruccola= magi. Förövrigt, visst är det en mindre mindfuck att titta på nektarinen- är kärnan där eller är den inte där?
 
Sedan besökte jag och mamma morfars grav som ligger på kanske världens finaste kyrkogård. Nu är det ett år sedan fina morfar somnade in. Han är saknad.
 
En annan för er helt ointressant sak som jag gjorde var att jag klippte gräset (med handjagare (heter det ens så?) och typ 100 meter högt gräs. Svettigt alltså.). Det som är intressant är att jag tycker så himla mycket om att klippa gräs?? Det finns en del helt vanliga saker som jag gillar lite extra mycket att göra. Till exempel: vispa saker för hand (tar aldrig fram elvispen. Den låter ju så mycket?), klippa gräs då, diska, köra bil, arbeta ihop en bröddeg för hand. Jag finner det terapeutiskt på något vänster. Nog om det.
 
Annars har jag hängt lite med mina kusiner Albert och Elina som är i Gåxsjö titt som tätt. Löst korsord. Sett Apflickorna på svt2 (vi har en 14-tums tv, tro't eller ej). Ätit gott. Druckit Wisby klosteröl. Ja ni vet.
 
Och det var den helgen. Hoppas ni har det fint! Over and out!
 

Kommentarer
Postat av: emma

asså nektarinen :OOO

Svar: haha det sjuka är att jag är typ säker på att jag hade tagit ut kärnan men nu när jag ser bilden så vet jag inte ens :OO
Karin

2013-09-09 @ 10:50:23
URL: http://ahoigang.blogspot.com

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0