aperitivo och annat gött

2013-10-10 // 17:30:00
Hej mina vänner! De senaste dagarna har det regnat mycket här i Florens så jag har mest varit i skolan och hängt med mina rumskamrater hemma i lägenheten. I lördags var jag på ikea några timmar och till min lycka fann jag både pepparkakor och julmust! Så nöjd.
Igår var vädret lite bättre så på eftermiddagen gick jag och Julia och tog en kaffe och sedan strosade vi omkring ett tag. Jag tog en helt underbar gelato igen, denna gång med pistasch och citron.
 
Igår kväll gick jag, Bue och Julia på aperitivo på Rivalda. Det var smarrens, fast dålig mojito. Hur som helst värt 7 euro. Förövrigt fick jag ett nytt objektiv till kameran i födelsedagspresent av mamma och pappa som är så himla bra när det är mörkt ute, men jag håller fortfarande på att lära mig att trixa med det och jag har lite problem med fokus.
 
Idag har det varit himla ostadigt väder men i vilket fall gick jag, Julia och Kristal till Capelle Medici. Det var så  stort och galet, och där fanns också ett rum med flera statyer av Michelangelo. Tyvärr fick man inte fotografera.där inne men jag tog en liten smygbild i alla fall. Tog en bild på duomen på vägen hem också. Så himla knäppt att gå förbi något så himla fint flera gånger per dag.
 
Ikväll måste jag plugga en massa för imorgon har vi ett test och jag känner mig lite lost just nu. Fast det är ändå otroligt hur mycket jag redan har lärt mig på bara två veckor.
 
Pöss

Kommentarer

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0