Jag stal den!

2013-03-21 // 16:08:00
Jag tyckte den här listan som Niotillfem skrev var kul, så jag stal den! Hej och hå nu kör vi:
 
10 saker jag tycker om:
- Duscha, svinvarmt och jättelänge, så man nästan tror att man ska svimma. Helst i en sån "duschkabin" (heter det ens så?) för jag HATAR duschdraperier. Huuuu, när de klibbar fast sig mot kroppen.
- Picknicka. I sol med fina vänner och massa goda saker. Helst vid havet. Eller på natten.
- Att få handskrivna brev fyllda med hemligheter.
- Att sova nära, nära någon. Eller bara sova överhuvudtaget. Älskar att sova.
- Nätter. De kan vara så lugna och rofyllda eller helt knäppa och det känns som att vad som helst kan hända.
- Sushi.
- Kvällsdopp.
- Lösviktsgodis. Definitivt en av de saker jag saknar mest här i Tyskland.
- Ligga på stranden och lyssna på sommar i p1 och det är så varmt att man knappt står ut.
- Att jag åker till Genève med min au pair-familj på måndag.
 
9 saker jag tycker mindre om:
- Bakisångest. Eller bakfyllor generellt.
- FINNAR. Jag tror min panna har något slags mental breakdown just nu för den ser ut som en prickigkorv :'(.
- Rasister, antifeminister, homofober och människor som helt verkar sakna empati och medmänsklighet. Men "tycker mindre om" är ju en klar underdrift. Blev så fruktansvärt upprörd när jag läste detta häromdagen. Ville kräkas på mänskligheten.
- Wasabi. Alltså jag tycker på fullaste allvar om nästan all mat som finns. Men wasabi. Gud. Står inte ut.
- Att sakna.
- Mataffärer i Tyskland. Eller huvudsakligen kassorna för de är så fruktansvärt opraktiska. Efter att hen i kassan har blippat varorna så finns det bara ett ca 30x30 cm stort utrymme där hen lägger varorna så samtidigt som man ska betala så måste man liksom hetsa ner alla varorna i en kasse. Har jag förresten kanske redan berättat det?
- När datorn hänger sig alternativt dör. Jag får verkligen ungefär såna här utbrott när detta händer. Och tyvärr händer detta väldigt ofta nuförtiden och jag misstänker att min dator sjunger på sista refrängen.
- När man ser på film/ tv på datorn och det vill bara aldrig sluta buffra.
- Deutschland sucht den Superstar. BLÄ. 
 
8 bloggar jag läser:
Läser knappt bloggar nuförtiden för nästan alla som jag brukade läsa har tagits bort. Men: Niotillfem , Emmas, Monkinodraw, Lovisa Ranta, Åsa Söder, Vardagsbrus, Naths och Elsas.
 
7 saker jag vill göra i framtiden:
- Studera och bli något som känns roligt och sedan få ett bra betalt jobb inom det.
- Skaffa en vit eller gråspräcklig devon rex som ska få heta Ester.
- Åka till Tokyo med Emma.
- Bo nära min familj och mina vänner så jag kan träffa dem när jag vill.
- Bli kär!
- Hitta på massa konstiga och kreativa projekt.
- Bara leva.
 
6 saker jag är rädd för:
- Vad andra tycker/ tänker/ säger om mig. Hatar den egenskapen hos mig själv men jag bryr mig verkligen alldeles alldeles för mycket om hur andra människor ser på mig. Kan verkligen ha ångest över det.
- Att någon som står mig nära ska dö.
- Stå på händer och såna grejor. Är superfeg när det gäller sånt.
- Kommer helt ärligt inte på något mer? Är väldigt sällan rädd.
 
5 platser jag tycker om att vara på:
- Med Emma i solen på den där muren i den där parken som jag aldrig kommer ihåg vad den heter, i Helsingborg.
- Ensam i mitt rum i Sundsvall en regnig dag, med vinylspelaren på och regnet smattrandes mot fönstret.
- Nära havet.
- På ett fullsmockat dansgolv med mina bästa vänner.
- På nya platser i nya städer där allting känns annorlunda och oupptäckt.
 
4 ord som beskriver mig:
- Självständig, modig, knäpp, kreativ.
 
3 saker som jag ser fram emot:
- Vår i München och när alla biergartens öppnar igen och floden blir varm.
- Att mamma och pappa kommer hit snart och hälsar på.
- Att komma hem till Sverige och träffa August, när än nu det blir.
 
2 bra filmer:
Då ska vi se... ska försöka komma på någon som jag inte tipsat om redan. Kanske Ruben Östlunds "De ofrivilliga" (eller har jag redan tipsat om den?) och "Weekend".
 
1 bra låt:
Lyssnar på den här hela tiden just nu.
 
Hoppas ni har en fin dag!

Kommentarer
Postat av: emma

hahahaahha dog när jag såg den stora bilden på mig i glasögon :')
parken heter rosenträdgården men kallas även bögparken pga att homosexuella träffades i smyg där förr i tin.
vill också åka till tokyo med dig, asså vi måste. när vi blir lite mer stadiga i kassan ok?
puss


Svar: hahah :'). ja jag kunde minnas att den kallades bögparken men ja rosenträdgården det glömmer jag alltid. ska försöka minnas nu. JA deffo. En tid när man inte behöver fundera på om man har råd med ett paket tuggummi. ser fram emot det. zakura.
puss
Karin

2013-03-22 @ 08:57:39
URL: http://ahoigang.blogspot.com
Postat av: Frida

<3

Svar: :))
Karin

2013-04-15 @ 01:46:56
URL: http://vardagsbrus.com

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0