B TO THE E R L I N

2013-06-17 // 22:16:00
I torsdags klockan 13 hoppade jag in i en Toyota Avensis tillsammans med två gubbar och en yngre man och med dessa reste jag sedan under högljudda, tyska konversationer i 5,5 timmar till Berlin via Autobahn, i allt från 60 km/h till 210 km/h. Tycka vad man vill om detta men vid 19.00 klev jag i alla fall in i lägenheten i Neukölln där jag och Emma skulle bo hos det urfina australiensiska paret Tammy och Elka.
 
Vid 22 kom äntligen min soulmate/ partner in crime/ exsambo/ bff Emma <333. Vi gick och avnjöt dessa drömhamburgare ett stenkast bort på Berlin international burger. Därefter drog vi till Club der Visionaere och shottade Tequila, träffade gött folk och dansade på det kanske 10 kvadratmeter stora dansgolvet.
 
Har en dålig vana att kanske ge ut mitt nummer lite för ofta. Hahaha alltså vem kallar sig ens för "Easy"? :')
 
Sedan var det FREDAG. Vi masade oss upp ur sängarna i sällskap av en liten huvudvärk men vi skulle ju såklart ändå ~fånga dagen~.
 
Vi åkte till Prenzlauerberg och strosade omkring, fikade crepes och ba mådde.
 
Nästa stopp var East Side Gallery. Det kan tyckas okänsligt men jag kan nästan bara tänka på berlinmuren-kvinnan från Liden (100 höjdare, s04e04) när jag ser den där stenväggen. Så himla svårt att relatera till att för bara dryga tjugo år sedan så stod den där och splittrade familjer och förbjöd släkter och vänner att se varandra.
 
 Käkade middag igen på international burger hehe. Jag drack en club-mate för det ska ju tydligen va trendigt men den smakade ju baaAaajSsSs.
 
Sedan gjorde vi oss redo för Berghain (mentalt och fysiskt). Osäker på om Sven släppt in oss om jag hade sportat look nummer två.
 
Pre-drinks i Elka och Tammys crib <33
 
Sen var vi på Berghain hela natta och studsade tills svetten rann från alla håll (skojar inte ens). Träffade svingoa Anton där och tillsammans med honom dansade vi tills halv åtta. Har aldrig dansat så mycket i hela mitt liv. Ja herregud.
 
Efter tre timmars sömn tyckte vi ändå att det var dags att carpa vidare. Om än i ett mindre snabbt tempo så tog vi oss till Tacheles som ju visade sig vara tokstängt, sedan pit stop på ett thaihak och då vidare till Branderburger Tor och minnesmonumenten.
 
 
Så jävla bra team, ni skulle bara veta.
 
Blev kyligare mot kvällen så vi gick hem och bytte kläder och sedan var det dags för en återställare.
 
I Neukölln var det massa pop-upp grejor som små konserter och konstinstallationer hela helgen så vi bestämde oss för att ägna lördagskvällen åt just det. Vi iakttog fascinerat den här kaninen som spelade musik i en hel evighet. 
 
Sedan blev det söndag. Vi checkade ut från Tammy och Elka och åkte sedan till marknaden vid Mauerpark. Fyndade en del grejor som ni får se någon annan gång. Förövrigt stört god pils ovan.
 
 
Sedan var det dags att säga adjö till den här fantastiska tjejen :'(. Jag väntade i någon timme i solen på Alexanderplatz på min mitfahrgelegenheit hem. Och denna gång med en man och tre andra tjejer så trängdes vi hela vägen hem till München.
 
Så fantastisk resa, stad, allt. Ville aldrig lämna det ju.
 
P.S. HÄR skriver Emma om våra äventyr också. Och här är hennes fina polaroider:
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

asså buhu :'( så ledsamt att inte vara i den bubblan.

Svar: ja :'(
Karin

2013-06-18 @ 08:29:53
URL: http://ahoigang.blogspot.com
Postat av: Linnéa Thell Jansson

cool blogg!

Svar: tack du! (::
Karin

2013-06-19 @ 17:17:29
URL: http://linneajthell.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0