BYE BYE MÜNCHEN/ AUF WIEDERSEHEN

2013-07-27 // 22:50:50
Imorgon 09.45 lyfter mitt flyg från München. Då har jag varit här i prick 11 månader. Visst ska det bli fantastiskt skönt att komma hem men jag kommer såklart sakna München och människorna jag lärt känna här helt otroligt mycket.
 
Jag tänkte att jag gör en liten recap på vad jag gjort under mitt år i München:
 
September:
I slutet av augusti kom jag hit och det var fortfarande sommar. Jag började lära känna min fina au pair-familj också träffade jag Thomas för första gången. Vi gick på Superrave och sedan på en himla bra konsert med Beirut. Tillsammans med min au pair-familj åkte jag till Salzburg för första gången och blev helt trollbunden. Annars så cyklade jag mest omkring överallt och upptäckte staden (och världens bästa glass-ställe I love Leo).
 
Oktober:
Oktober kom och jag fyllde år (på en röd dag, så himla gött). Jag fick frukost på sängen och tårta av min au pair-familj och sedan käkade jag sushi med Thomas och dansade hela natten på Atomic Café. Min språkkurs började äntligen och jag träffade Ellie. Vi gick på hiphop-klubb och diskuterade politik vildsint på våra tyskalektioner. Sista helgen i oktober kom min pappa och hälsade på också blev det plötsligt vinter.
 
November:
Snön försvann igen och jag åkte till Augsburg och hälsade på Thomas. Vi drack äckliga men färgglada drinkar. En söndag gjorde jag en liten utflykt till Westpark och där var det ju helt otroligt vackert. Gick dit med ungarna en eftermiddag också för där finns en helt outstanding lekpark. Jag gick och såg Beach house med Thomas och träffade då också Nath för första gången.
 
December:
Jag gick på julmarknader och klubbade med Ellie. Sedan kom Emma hit och hälsade på och vi hade en riktigt rolig och mysig helg. Jag bakade pepparkakor med kidsen och var jättepepp på jul. Och sedan åkte jag hem på lite jullov.
 
Januari:
Efter lite nyårsfirande i Amsterdam kom jag tillbaka till München som var snöigt och kallt. Eftersom min språkkurs var slut så blev jag fruktansvärt rastlös. Jag gick på inomhusfestival och halvsvimmade i publiken (en tjej räddade mig från att ramla hehe) och sedan kom min syster Emma och hennes pojkvän Eddie hit och hälsade på. Vi drack massa öl, åt massa mat och åkte till koncentrationslägret i Dachau.
 
Februari:
I slutet av januari skaffade jag mig en praktikplats på företaget Dresscoded. Dit åkte jag varenda morgon och sydde på fula balklänningar som hyrdes ut till diverse celebriteter. Jag och min au pair-familj åkte till Kitzbühel och åkte snowboard. Det var helt otroligt men så himla ansträngande (jag som är van vid typ öh Sidsjöbacken i Sundsvall). Sedan kom Moa hit och hälsade på och vi gick på muséum, klubbade och åt god mat på min favoritrestaurang (ni vet vilken). Jag och Thomas gick och såg Tom Odell och jag blev KÄR för det var så bra.
 
Mars:
 
 
 
Jag slutade min praktikplats eftersom min chef var en majs. Istället började jag göra arbetsprover till Berghs men jag kom inte in :/. Det var sommarväder ett litet tag men sedan blev det kallt igen och vi trodde nog allihopa att det aldrig skulle bli varmt igen. Jag var lite less på allt.
 
April:
Min au pair-familj och jag åkte till Geneve och firade påsk. Jag och Ellie gick och spontanklubbade på en tisdag med Daniel och jag ställde motvilligt upp på en mingelbild. Sista helgen i april kom mamma och pappa och hälsade på. Vi gjorde det vi gör bäst, det vill säga, åt massa mat, drack massa öl och hade det himlans trevligt bara.
 
Maj:
Vi åkte till Salzburg en sväng igen. Jag klubbade en massa som vanligt och sedan så var jag med Thomas och Theresa på en helt fantastiskt fin tak-konsert med Fenster. Jag började vara barnvakt åt gulligaste Benjamin.
 
Juni:
Efter flera veckor med spöregn blev det äntligen lite sol och värme i München. Jag drack öl med Nath, Thomas och Theresa på Backstage. Sedan åkte jag och Emma till Berlin och hade en KUNGLIG helg. Resten av juni gjorde jag typ ingenting.
 
Juli:
Min sista månad i München har jag mest spenderat med min au pair-familj och på morgnarna med Benjamin. I torsdags hade jag min sista utgång med Thomas men det gick lite snett på grund av för många gratis shots. Så kan det gå. Ikväll åt jag min sista middag med min au pair-familj i en jättefin biergarten. Det var fint men det känns lite sorgligt att jag ska lämna dem imorgon.
 
Så. Det var mitt år i München. Ett himla fint år minsann.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

åh du är så himla fin
och din blogg likaså

Svar: men åhh <3
Karin

2013-09-02 @ 16:47:48
URL: http://floralinnea.wordpress.com

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0