amsterdam.

2013-01-03 // 21:42:00
I söndags kom jag ju som sagt till Amsterdam. Anna och Emilia var redan där och det var så himla fantastiskt att träffa dem igen efter sju långa månader. På söndagen gick vi på restaurang och på en pub för att catcha upp lite.

Sedan var det ju självaste nyårsafton. Vi började med en runda på stan.

Vi blev kära i de fina och sneda husen.

Sedan var det dags för fikapaus. Vi hittade världens bästa bagels-café. Tips!

Efter att vi strosat på marknad och shoppat lite så gick vi till hotellet för att göra oss lite nyårsfina. Sedan gick vi i spöregn till en jättetrevlig restaurang för trerätters och bubbel. Mätta i magarna gick vi sedan till torget Dam och tittade på fyrverkerier. Holländarna är helt sjuka med smällare. Krutröken låg som en dimma över hela staden och på nyårsdagen var det så mycket rosa-röda papper från alla smällarna på gatorna att det såg ut som om det varit en massaker. Klubbplanerna ställde vi in och sparade till tisdagen istället.

2013 började vi med en helt ypperlig brunch. Åt tills vi dog. Tips tips tips!!

Bästa brunchen och blåsigt väder!!

Sedan tog vi en liten färja över en av de stora kanalerna för att titta lite på filmmuséet. Bäst var såklart museishopen.

Vi gick omkring i Red Light District och fascinerades av hur annorluna allting var.

Lite paus på hotellrummet och sedan blev det pizzakväll. Jag och Emilia högg in som hungriga djur. Sedan gick vi ut och dansade loss och hade det trevligt till klockan sju på morgonen.

Igår var vi lite trötta och tog det lugnt. Fikade och strosade omkring.

Vi tog till och med en mysig eftermiddags-power nap på hotellrummet innan vi gick ut för att äta middag.

Vi hade bokat bord på en så himla underbar restaurang. Tips!

Restaurangen hette Moeders (mammor) och väggarna var fyllda från golv till tak med bilder på mammor. I övrigt rådde 70-talsinredning och udda tallrikar. Älskade det. Anna beställde te till efterätten och fick en fin plåtburk fylld med tepåsar att välja mellan, och dessutom ännu en plåtburk fylld med småkakor.

Min efterrätt. Dör.

Så himla himla bra resa med mina hjärtan. Hoppas att jag får träffa dem snart igen!

Vissa av bilderna har Emilia och Anna tagit.