Juni 27, 2012

2012-06-27 // 12:59:33
Hej allihopa! Hoppas ni hade en fin midsommarhelg. Själv hade jag en riktigt trevlig dag och kväll på Kävsta, på midsommarafton. På midsommardagen hade jag sedan en riktigt slapp dag med mig själv. Tittade på film, läste en bok och helt plötsligt fick jag lust att damma av våra gamla glassformar.
 
Jag kände en viss exprimentlusta och gjorde först en liten sats parfait-smet. Sedan gjorde jag fyra olika glassar. En "grädde och kiwi", en "grädde, lönnsirap och jordnötter", en "blåbär och honung" och tills sist en "blåbär och kiwi". De blev himla smarriga måste jag säga!!
 
 
Mmm den här var så god. Och dessutom matchar ju mitt avskavda nagellack förträffligt bra.
 
*somrigt och smarrigt*
 
En annan smarrig sak var ju att min syster Emma fyllde år i måndags och hon ställde till med kak-kalas. Nom nom nom.
 
 
Födelsedagsbarnet. *dazzling*
 
Nu i dessa dagar så hjälper jag till hemma i trädgården och huset för att få mig en liten extra slant av mamma och pappa. Så fort jag har tid över ser jag på True Blood som jag började se i söndags och nu är besatt av (är redan inne på säsong 3) och läser böcker. Jag tänkte mig att det här ska få bli en riktig boksommar!
 
Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Syster Frida

Varför blev emma så fotogenique och inte jag?

2012-06-29 @ 19:16:54

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0