Juli 13, 2012.

2012-07-13 // 23:58:46
Igår började jag med ett slags projekt som jag nu har börjat kalla serge-hitta-min-väg-gainsbourg-projektet. Det är nämligen så att förr (kanske 4-5 år sedan) så ritade och målade jag hela tiden och jag gillade det och kände mig faktiskt bra på det. Men de senaste åren har det liksom varit så mycket betyg och bla bla bla att jag tappade inspirationen nånstans. Framförallt så är det något som stört mig och det är att jag inte har "en egen stil" när jag ritar och målar. SÅ. Mitt serge-hitta-min-väg-gainsbourg-projekt ska alltså hjälpa mig att reda ut det här.
 
Igår natt så rev jag fram alla målar- och ritgrejor som jag kunde hitta och lade fram ALLT. Sedan så tänkte jag som så att från och med idag (läs igår) så ska jag rita/ måla en bild varje dag och den ska alltid föreställa Serge Gainsbourg men jag måste använda en ny teknik/ nytt material varje gång. Tanken är att det här på nåt sätta ska sätta igång min hjärna i rätt tänk igen. Eller nåt. Vad vet jag.
 
 
I alla fall. Igår mjukstartade jag med att måla ett gammalt hederligt blyerts-porträtt av Serge. Egentligen kan man ju hålla på med såna i tid och otid men sådan är inte jag utan när man ser vad det föreställer är jag klar osv.
(Har äntligen fått till det så jag kan använda Viktors skanner= slippa använda bibliotekets urkassa. YEs!)
 
Mm. Sedan så gjorde jag ett försök att måla Serge och Jane Birkin i akvarell. Hahah, det gick inte så bra. MEN, det är okej för jag hade faktiskt aldrig målat porträtt i akvarell. Man ska inte ha så höga krav. Men i alla fall så får ni bara se ett öga och ett öra.
 
 
Så nu vet ni vad jag sysslar med bland annat. Och ni kanske tycker att det här är jättetråkigt att se och läsa om, men hur ska jag veta för NI SÄGER JU ALDRIG NÅNTING. :)
 
Trevlig helg!
 

Kommentarer
Postat av: Nea

Bra idé med en bild per dag, tror att du kommer att få ut mycket av det tillvägagångssättet! Här är åtminstone en som är nyfiken på att få se resultaten! :)

2012-07-17 @ 23:58:58
URL: http://harleyjane.blogg.se
Postat av: Katten

Tycker inte alls att det är tråkigt, tvärtom. Duktig du är, och jag tror att det är en bra projektidé! :)

Svar: Tack, vad kul att du tycker det :)!
Karin

2012-07-19 @ 12:06:06
URL: http://inanothercastle.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0