Jan. 5, 2012

2012-01-04 // 18:14:35
En liten sammanfattning av 2011:

Januari


Båstad var snöigt, jag bakade bullar och såg på film. Den här bilden tog jag på Emma och Fia, när Fia hade varit och hälsat på oss och vi gjorde pizza med pesto på och såg på Twin Peaks.

Februari



Hängde lite i Helsingborg och i tvättrummet på skolan (som alltid luktar skit, bokstavligt talat!).



Åkte till Uppsala där jag bodde hos min syster och gjorde praktik på ett skrädderi i två veckor. Delade madrass med Lilla grisen och Fanny.

Mars




Åkte hem till Sundsvall för lite sportlov, men tog också en sväng till käraste kusin i Åre. Vi åkte längdskidor (hatar att åka längdskidor. Enbart värt för att bli dragen av Malte+ käka våfflor i Lillåstugan), snowboard, bastade i härbret och spelade alfapet. Himla mysigt.

Kom hem till Sundsvall igen, gjorde praktik på Sundsvalls tidning i två veckor och fick frilansjobb som konsertrecensent.

April






Åkte till Köpenhamn och såg The rumour said fire (plus hade världens finaste dag med shopping och restaurang och sånt). Var hemma i Sundsvall på påsklov. Det blev sommarväder och vi tog första doppet i Båstad. Firade Valborg i Helsingborg med Thaimat i parken.

Maj




Mamma, pappa och Emma var och hälsade på i Båstad när vi hade modevisning nere vid centercourten. Jag hade egenpimpade silverglitterskor och rosa peruk.
I övrigt så var det mest sol, bad och gympa på stranden. Och poolparty! Och jag blev moster till världens sötaste lilla Valter!

Juni, Juli, Augusti













Åkte hem till Sundsvall på sommarlov. Badade och solade en massa, firade midsommar på Ön i Boden som vanligt, Lisa kom äntligen hem från Spanien och Emma kom på besök här i Sundsvall. Fick dille på 60-tal, gick på Gatufesten och skrev recensioner, åkte till Långvind med Matilda, åkte till Way out West med Emma och åkte slutligen ner till Båstad igen. Gick på Malmöfestivalen och lyssnade på CocoRosie, Kurt Vile, JJ, Iron and Wine och Those dancing days. Grävde efter vinylskivor på golvet på Allt i Helsingborg.

September




Hade världens roligaste förfest med klassen innan insparken. Gjorde piggelindrinkar och bjöd alla på piggelin på efterfesten. Jag och Emma hade födelsedagsfest med filmtema. Superbra fest och jag var utklädd till Donnie Darko i en ihopkokad skelettkostym. Också gav jag mig själv en för tidig födelsedagspresent i form av en conchepiercing.

Oktober








Jag fyllde år och det firade vi på Mai Thai. Jag fick ljus i min efterätt (friterad banan). Dessutom fick jag lite paket av Emma och Fia. Vi var också som vanligt i Louisiana på konstutställning med textilarna. Jag åkte hem till Sundsvall för höstlov och sedan två veckors praktik på ett skrädderi.

November


Var ute och drack öl och dansade med vännerna i Helsingborg och i Båstad. Hade American night med klassen och åt äcklig amerikansk mat. Tjuvstartade julen med pepparkaksbak och julmusik.

December




Var på hattfest och hade på mig någon slags rysk-päls-mösse-grej-gjord-av-en-halsduk. Ägnade sjukt mycket tid till skola och körskola men fick slutligen åka hem på hemskt efterlängtat jullov.


Så himla bra år alltså. Men gud vad jag har åkt omkring mycket. Verkligen. Jag undrar vad 2012 har att bjuda på. Nu ska jag bada badkar, hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Anna Nilsson

Tiden går Nästan för fort! Men nu ska vi ha den finaste våren av dem alla, det är ju trots allt den sista tillsammans. Vi låter den bli bäst tycker jag!

2012-01-05 @ 12:33:42
Postat av: dan

Det var mig ett långt och händelserikt år det där må jag säga!

2012-01-05 @ 18:54:09
URL: http://danandersson.blogg.se/
Postat av: jos

himla fina bilder, och grymma glitterskor!!

2012-01-10 @ 18:17:44
URL: http://popstad.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0