Jan. 12, 2012

2012-01-12 // 20:38:58
Det har varit en så himla bra dag idag! På förmiddagen hade vi mode och småföretagande och sedan var det världens godaste laxsoppa till lunch.

Efter lunch hade vi vår första krokilektion på tre timmar. För de som inte vet så är ju alltså kroki när man ritar av nakna människor. Superkul verkligen och jag har sett fram emot den här kursen sedan första året på Apelryd. Dessutom hade vi fikapaus med marabou, kaffe och hallonsmoothie som Max (skolans kock) gjorde åt oss. Fint!

Vi ritade med kolpennor på A3-papper med staflit och jag tycker att det är så himla svårt att få ut människan på hela pappret. Jag gör liksom allting lite för litet. Det var väldigt svårt men kul och i början hade vi bara två minuter på oss på varje pose men på slutet fick vi max 10 minuter.


Det var jättesvårt att hinna få till rätt proportioner på två minuter och ibland får man ju poser med himla konstiga vinklar. Men det är ju roligt och utvecklande att pröva på och lära sig något nytt.



Jag idag och jag en annan glad dag. I datorsalen på skolan. Älskar att ta bilder i photobooth för det finns så mycket roliga effekter.


Min och Emmas hobby typ.

Nu ska jag återgå till det jag sysslar med. Det vill säga, käka regnbågsmattor och lyssna på vinyl.



Ha det fint mina kära!

Kommentarer
Postat av: dan

Oj. Kroki. Det måste ha varit... speciellt.



Och inte blev man mindre sugen på godis nu heller.



Simon & Garfunkel också! Det är bra grejer i alla lägen.

2012-01-12 @ 21:02:29
URL: http://danandersson.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0