sverige

2012-12-16 // 17:37:00
Om tre ynka dagar möts vi äntligen igen. Ett distansförhållande som måste ses efter lite. Alltså Sverige, som jag tycker om dig.
 
Saker jag tänker göra när jag kommer hem:
 
Andas in Norrlands-luften. åh gud.
Kasta mig ner i min säng och ba njuta sönder.
Krama och pussa på alla fina, saknade människor.
Äta mat. Äta kött (omg tacos!! renkött!! korvstroganoff!! prinskorv!! lasagne!!).
Brygga kaffe, Zoégas Mollbergs blandning.
 
 
Göra alla juliga grejor t.ex. äta pepparkaksdeg, knäck och Aladdin och lyssna på Adolphson och Falk.
Titta på youtube-klipp igen (cirka inga klipp fungerar här :/).
Pussa på Bilbo. (kottarna bor hos en ny familj i uppsala. tror de har det bra där!)
 
Snowman
 
Ta bilen, sätta på jättehög musik, köra till ica (alltså gud ica, jag saknar dig) och köpa okristligt mycket lösgodis och julmust!!
Njuta av att hen i kassan inte säger priset baklänges och inte ger mig en hög värdelösa encentare.
Gå på Myrorna och Monki (har verkligen saknat svenska klädaffärer). 
Spela mina bästa skivor på vinylspelaren och läsa dagstidningar= komma tillbaka till verkligheten.
 
 
Fira juldagen med mina friendz på nån värdelös klubb med jättedålig musik och svindyr öl och det kommer ändå vara så jävla bra!!
Lyssna på JÄTTEHÖG musik UTAN hörlurar och inte bry mig ett skit om jag stör någon.
Köra jättemycket bil överallt.
Åka pulka.
Bara va mig själv ni vet.
 
Sverige, det här har jag inte saknat: förjävla värdelösa tågtrafiken, orimligt många hipsters, litenheten-alla-känner-alla-alla-vet-allt, 20 på systemet och klubbar som stänger innan man ens hunnit ut.
 
Vi ses!

Kommentarer
Postat av: emmmmma

varför bor vi 10 timmar ifrån varandra?

<3

Svar: det suger :/
Karin

2012-12-17 @ 15:19:13
Postat av: Anonym

Bra att få en matsedel! /Kram mamma

2012-12-20 @ 20:46:31
Postat av: m.

Väldigt fint. Förstår verkligen allt du saknar.

2012-12-29 @ 12:34:20
URL: http://an0rakcity.blogspot.com
Postat av: m.

Framförallt svenska mataffärer <3

2012-12-29 @ 12:34:42
URL: http://an0rakcity.blogspot.com

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0