en helg.

2012-12-10 // 12:16:20
Jag har haft världens bästa helg på kanske hundra år, för Emma var hääär.
 
I torsdags gick vi runt lite på stan och sedan åt vi schnitzel på Görreshof. Nam. *ansträngt leende*. Emma var en sån himla gentleman och bjöd på middag. Tack och bock.
 
I fredags började vi med att titta på julkalendern och sedan gå ut på promenad och julmarknad.
 
Vi åkte upp i rådhuset och den här gången kunde man faktiskt se bergen. Alltså denna vackra stad.
 
Sedan vankades det festligheter så jag testade örhängen.
 
Och vi tog obligatoriska reunion-bilder i webbkameran. PEPP.
 
Sedan kom Thomas, Ellie, Nathan och Thomas kompis Daniel. På det har vi här en fantatisk panoramabild. Vi hade sjukt roligt och glömde nästan bort att vi skulle gå ut. Men sedan kom vi ju såklart på det också stack vi iväg till klubben Kong och dansade dansade. MEN innan vi skulle gå hem igen så tappade jag min mobil :'(. Så nu är jag inte bara utan telefon utan också ALLT DÄR I liksom instagram, bilder, anteckningar, alarmklocka, vanlig klocka osv osv osv. Jaja.
 
Jag och Emma var hemma vid sju på morgonen igen så lördag var ju inte en jättepigg dag. Vi gick på promenad och käkade thai.
 
Igår var vi på Tollwoods julmarknad på Theresienwiese. Drack glühwein och hittade julklappar. Sedan gick vi och fikade på Aroma Kaffeebar, vilket är det bästa caféet i München om man frågar mig. Och sedan blev det pannkakor här hemma och sedan bio. Vi såg Cloud Atlas. Helt fantastisk alltså men jag måste smälta den lite.
 
Idag har jag lämnat Emma på stationen och hon är på väg hem igen. Önskar att hon kunde stanna för alltid, men det var i alla fall ett himla himla fint återseende.
 
Förresten så har Emma börjat blogga, här!
 
HERRÅ

Kommentarer
Postat av: Emmmmma

Jag VILL inte vara hemma igen :'( jag VILL vara gentleman för evigt helst i munchen!

Svar: det hade varit bäst!!
Karin

2012-12-10 @ 18:14:06
Postat av: Han som tömde whiskyflaskan

Görreshof-a place to be

Svar: true indeed
Karin

2012-12-10 @ 21:36:24
Postat av: Anonym

Fattar att ni haft kul! Tänk att ha en sån vän!/kram mamma

Svar: hihi ja emma är bäst
Karin

2012-12-12 @ 21:04:31

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0