detachment.

2012-08-19 // 16:47:00
Jag skulle vilja tipsa om en fantastiskt bra film som jag just såg; Detachment. Adrien Brody, som jag tycker är en otroligt bra skådespelare spelar huvudrollen Henry.
 
Henry är en ensam person som arbetar som vikarierande lärare. Han får utmaningen att vara vikarie för en klass på en skola med elever som inte visar några ambitioner alls utan bara är uppkäftiga, bråkiga och ställer till med problem. Åtminstone är det så föräldrarna, lärarna och samhället ser på dem.
 

Men med Henry är det annorlunda. Han vinner elevernas respekt och de lyssnar faktiskt på vad han har att säga. En dag träffar Henry en ung, prostituerad tjej på bussen. Hon heter Erica och Henry vill inte ha med henne att göra, men stöter på henne även dagen därpå. Då beslutar sig Henry att ta med henne hem för att ge henne ett tillfälligt ställe att bo på.
 
Henry har ingen kontakt med sin pappa och hans mamma dog när han var liten. Den enda han har kvar är sin morfar, som är senil och inlagd på vårdhem.
 
Sakta men säkert börjar Henry öppna sig för Erica och vi får följa deras relation och hur det går för Henry med sina elever. Jag tycker att Detachment är en sorglig och tänkvärd film. Man kan lära sig mycket av Henry.
 
Se den!

Kommentarer

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0