April 26, 2012

2012-04-26 // 19:18:55

Emma ville att jag skulle svara på 11 frågor så här kommer mina svar:


1. Bästa frukosten?

En solig söndagmorgon med Dagens nyheter, en stor kopp te, ett glas god juice, ett ägg, något gott hembakat bröd med smör, tahini och gurka på och en halv grapefrukt.


2. Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?

Helt fantastisk lätt fråga eftersom jag ogillar vin men älskar goda drinkar! Aldrig ta ett glas vin igen, såklart.


3. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?

Blå. Det finns ju så många fina nyanser; marinblå, ljusblå, pastellblå, kleinblå osv osv.

Blå outfit.


4. Bästa uppfinningen?

Svårt... elektricitet kanske?


5. Vilken egenskap saknar du enligt dig själv?

Noggrannhet. Men det mesta blir rätt bra ändå.


6. Vad ska dina barn heta? Vi låtsas att du får en pojke och en flicka.

Ända sedan jag gick på mellanstadiet så har Edith varit mitt favoritnamn. Så jag döpte ju mitt marsvin till det men om jag får en dotter så kommer hon nog också få heta det. Killnamn tycker jag är svårt men jag gillar Jack.

Edith.


7. Du måste bo i Kuala Lumpur i två år. Gråter du av glädje eller sorg när du hör det?

Det beror nog på förutsättningarna, vad jag ska göra där och så. Det hade nog kunnat vara spännande!


8. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?

Oj, jag har ju sett så lite av världen! Men jag vill nog ändå bo i Sverige för att det är ett så himla bra land att växa upp i. Jag gillar Umeå jättemycket. Det är en fantastiskt trevlig stad.


9. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer få lyssna på musik?

Aldrig mer se på tv, utan tvekan. Ser ändå nästan aldrig på tv men lyssnar däremot på musik hela tiden.


Kings of convenience. Bra musik!


10. Vilket sällskapsspel är du bäst på?

Alfapet. Jag är väldigt bra på alfapet faktiskt men klarar inte av att spela med de som inte följer grundreglerna.



11. Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha?

Ett där man bara sitter på en stol och håller på med papper och pratar i telefon hela dagarna. Jag hade nog också varit en dålig tandläkare.

 

Och förlåt för att jag är jättetråkig och inte fortsätter leken men jag läser nästan inga bloggar längre för jag hinner aldrig. Men ni kan ju berätta hur mycket ni vill om er själva när ni vill! Och berätta jättegärna om er själva när ni kommenterar min blogg för det är kul att få veta lite mer om er.

Kommentarer
Postat av: emma

Superfina svar, tack för att du orkade svara, förstår att du inte skickar vidare det tog mig en evighet att tänka ut vilka jag ville skicka vidare till, är som du, läser inte så många bloggar längre :)

2012-05-01 @ 22:58:22
URL: http://emmakarlsson.tumblr.com
Postat av: Katten

Jag gillar också namnet Jack. Om jag fick en son nu skulle han mycket möjligt få heta det. Fast barn ska det inte komma på läääänge. :P

2012-05-06 @ 13:46:39
URL: http://inanothercastle.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0