Maj 28, 2011

2011-05-28 // 14:41:21
Jag känner mig öppenhjärtlig idag och har därför bestämt mig för att svara på den här listan som jag tog från Niotillfem. Jag har ju aldrig haft någon klassisk frågestund eller så men om ni någonsin undrat något kanske ni får svar på det här.

Namn: Karin Viktoria Nilsson
Piercingar: Fem, två i ena örat och tre i det andra. Jag hade sex stycken, men det sjätte har läkt ihop.
Tatueringar: Nix, men jag vill ha. Vet inte riktigt vad dock.
Längd: 177 centimeter.
Skostorlek: 38, ibland 39.
Hårfärg: Röd/koppar/blond/brun.
Fräknar: Nej, tyvärr. Fast ibland kan solen locka fram någon enstaka.
Motto: Man får dansa hur fult man vill.
Kär? Nej.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej, inte just nu. Men snart vill jag bo någonstans i en stor stad där man kan gå på äventyr en tisdag om man så vill.
Tycker du att du är attraktiv? Det är så svårt med det där. Ena dagen tycker jag att allt på mig är fult och nästa dag känner jag mig lite extra fin.
Vilket schampo använder du? Sunsilk för färgat hår.
Vad är du rädd för? Att någon jag känner ska råka ut för något hemskt.
Gillar du berg- och dalbanor? Jag har inte åkt berg- och dalbana sedan jag var runt nio år så jag vet faktiskt inte.




Senaste…

Filmen du hyrde? Det var nog American Beauty, Napoleon Dynamite och Guds stad. Jag hyrde alla tre samtidigt alltså.
Filmen du köpte? Fight Club.
Låten du hörde: Lisa Mitchell- Neopolitan dreams
Låten du laddade ner? Animal Collective- Winters love
Personen du ringde? Pappa
Personen som ringde dig? Emma
TV-program du såg? Family guy. Slötittade i min pluggpaus. Ser jättelite på tv.
Person du tänkte på? Léonie. Tänkte att det är sorgligt att hon och de andra treorna tar studenten snart och jag ungefär aldrig kommer träffa dem mer, känns det som, för alla flyr till olika ställen i världen.



Favorit…
Låt: Det finns så många. Men just nu, den här!
Sak att göra: Följa min magkänsla och göra det som känns absolut bäst just för stunden.
Sport: Ridning, har tyvärr inte ridit på två år och jag saknar det så himla mycket.
Kläder: Jeansskjorta.
Film: Donnie Darko, The Royal Tenenbaums, Kalle och chokladfabriken och Eternal sunshine of the spotless mind.
Bil: Bubblor är söta. Annars gillar jag allt med mycket benutrymme och air condition.
Serie: Pushing Daisies, Sex and the City och Skins (inte senaste säsongen).



Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Inte vad jag kan minnas.
Gråtit över en flicka? Ja, de gånger jag bråkat ordentligt med mina tjejkompisar.
Ljugit för någon? Ja, fast jag ljuger väldigt sällan.
Varit i slagsmål? Bara med mina syskon.
Blivit arresterad? Nej.
Träffat någon från internet IRL? Ja. Elins blogg läste jag länge innan jag träffade henne i verkligheten, men nu går vi ju på samma skola (fast inte länge till, tyvärr). Samma med Felicia, hennes blogg hade jag läst länge innan jag träffade henne första gången på Elins fantastiska sjömansfest.




Antal…
Gånger du varit kär? På riktigt, 0.
Gånger ditt hjärta brustit? Varje gång jag ser en sorglig film. På riktigt, vet inte, jag tror att mitt hjärta är helt fortfarande.
Hjärtan brustit på grund av dig? 0?
Tjejer du kysst? 2
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Flera gånger faktiskt!



Senaste…
Boken du läste? Började läsa Valda verk av T.S Spivet, skriven av Reif Larsen, för ett tag sedan men jag har inte haft tid att läsa ut den.
Personen du fick e-mail av? Emma
Personen du fick brev av? Ett ordentligt brev var längesedan, men mamma skickade med en lapp och chokladaskar när hon skulle skicka ner mina överdragsbyxor i vintras.
Personen du fick sms av? Emma
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Oj, flera år sedan. Min bror har inte varit i Sverige på något år. Och vi är ju trots allt en klunga på 7 personer som man måste samla ihop från olika platser i världen.
Saken du köpte? En grapefrukt på ICA Gamlegården.



Kommentarer
Postat av: Malin/lokalresan

Bästa mottot jag hört talas om!

2011-05-28 @ 20:15:34
URL: http://lokalresan.blogg.se/
Postat av: elin

sv; åh ja, den bästa kvinnliga svenska artister tillsammans med annika norlin,.

2011-05-29 @ 13:32:50
URL: http://cinquantejours.blogg.se/
Postat av: Magda

Väldigt bra motto för det är sant. Fina bilder i detta inlägget.

2011-05-30 @ 09:30:09
URL: http://an0rakcity.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Det var nog det bästa mottot jag har hört på väldigt länge!

2011-06-21 @ 09:39:57
URL: http://downtownunicorn.blogg.se/

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0