Maj 18, 2011

2011-05-18 // 15:17:29
Igår såg jag och Emma två väldigt speciella filmer; Dogtooth (Kynodontas) och The Dreamers.

Dogtooth, en grekisk film av regissören Giorgios Lanthimos, var nog den skummaste filmen jag sett, och tro mig, jag har sett en hel del skumma filmer. Men den var ganska bra.



Den handlar om en familj som beter sig så märkligt man kan tänka sig, vilket inte är särskilt konstigt eftersom pappan håller sin familj isolerad hemma på gården. Utan att någonsin ha sett omvärlden så lever barnen i tron om att zombie är en blomma och Frank Sinatra är deras farfar.



Sedan såg vi The Dreamers som handlar om en amerikansk filmfantast på slutet av 60-talet, som beger sig till Paris för att studera. Där träffar han på syskonen Isa och Theo som har en annorlunda syskonrelation. De tre inleder något slags triangelförhållande.


En hel del naket kan jag ju säga.



Dör lite på Louis Garrel.


Vilken är er favoritfilm???

Kommentarer
Postat av: Karin

De ser fina ut!!

2011-05-18 @ 15:59:20
URL: http://minegeninspiration.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Av dessa, The dreamers. Har i och för sig inte sett den andra! Men, vad jag vet är, Louis Garell!!!! iii

2011-05-20 @ 13:33:46
URL: http://windowview.devote.se

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0