året som gick.

2009-12-28 // 21:58:36
Snart är det 2010, men låt oss inte för det glömma 2009. Här är tillbakablickar från mitt 2009, det har hänt ganska mycket i år.

Januari

Jag var på min systers examensbal på Uppsala slott. Flott som tusan. Annars så läste jag Extremt högt och otroligt nära, som för övrigt är en alldeles fantastisk bok.



Februari

Deppig och übertrött, så där som man bara kan vara i februari, så åkte jag till min kusin Matilda för att bli på bättre humör. Det hjälpte för ett tag. Hos Matilda i Åre åkte vi pulka, jag myste med deras katter också åt vi raclette.

Resten av februari var mest såhär, förutom när jag jobbade på Tant Anci och fröken Sara på helgerna:

Mars

I mars så var det fortfarande rejält med snö här hemma. Jag, mamma och pappa for ned till Båstad för att kolla på skolan där jag nu går. Där var det ju inte rejält med snö. Hemma på våran gård så kryllade det av rådjur jämt och ständigt (nästan) och det tyckte ju såklart jag var trevligt.

 

April

I april så var jag, mamma och Emma och hälsade på min syster i Oslo. Där var det grått men hemskt trevligt. Lite senare var jag också tvungen att skaffa glasögon eftersom texten på teven hade börjat bli lite väl luddig.

 

 

Maj

I maj så strejkade våran dator, så det blev inte så mycket bloggande. Men i vilket fall så var jag i Umeå på valborgsmässoafton. Såg two white horses.

 

Juni

Högstadiet var över! Det hela firades med skolfest/middag och på skolavslutningen var jag och Josse och såg Kristian Anttila.
Midsommar firades som vanligt på Ön. Sedan var det ju Peace and love med Josse, där vi såg Lykke Li, Hockey och massa annat brabrabra. En av årets höjdpunkter!



Juli

I juli så njöt jag av sommarlovet och allt vad det innebar. Sydde en rosettkjol som många av er gillade, men själv har jag knappt använt den.

Augusti

Jag hade utflyttningsfest med mina vänner, for till Långvind med Matilda och tog sedan det stora steget att flytta till Båstad för att börja gymnasiet där.

 

September

Livet i Båstad flöt på och jag lärde känna en massa fina människor. 


Oktober

När jag fyllde år var jag hos min fina vän Emma. Mot slutet av oktober så åkte jag och mamma till Indien.




Novemver

När jag kom till Sverige igen efter att ha varit i Indien var jag glad att det snart var jul och jag äntligen skulle få komma hem. Vi hade galet mycket att göra i skolan, så jag hann inte med något annat. Jo, förresten, jag var hos Emma två helger.

December


December har varit plugg, julmys och nedräkning till jullovet. Efter att inte ha varit hemma på fyra månader så kan ni ju föreställa er hur underbart det var att komma hem. U-N-D-E-R-B-A-R-T!



Kommentarer
Postat av: ellen

jag älskar sammanfattningar. du verkar ha haft ett sjusärdeles (tror jag det stavas) år.

synd att du inte har använt rosettkjolen, som jag sa när den var ny - den är fantastisk. gott nytt år karin

2009-12-29 @ 00:12:36
URL: http://rekis.blogg.se/
Postat av: Karin

Ser ut som ett fint år!:)



jaa hehe speciellt när jag aldrig haft några förut:)

2009-12-29 @ 10:28:44
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Michelle

OH! jag skulle också velat ha varit på peace and love då det var löjligt många bra artister

2009-12-29 @ 17:22:59
URL: http://www.highonclothes.devote.se
Postat av: emma

lite inlägg :) finfina bilder

2009-12-29 @ 19:22:28
URL: http://jagarbaraemma.blogg.se/
Postat av: jusse

Jag älskar den redan!! Mamma tyckte att det var det fulaste jag nånsin släpat hem och det tyckte jonny med..

2009-12-30 @ 12:24:07
URL: http://josefinenylander.blogg.se/
Postat av: Anna

härligt år!!



kolla gärna in min nya blogg http://tivolii.blogg.se/

2009-12-30 @ 21:36:01
URL: http://tivolii.blogg.se/
Postat av: johanna welin

Åh du är så söt karin :> Jag saknar dig som tusan.

Men du får höra av dig någon helg du stannar hos emma, eller hos mig ha ha. så får vi ses i helsingborg, eller i malmö.

Och så får du baka så goda muffins till mig...

puss

2010-01-06 @ 18:07:42
URL: http://johannawelin.blogg.se/
Postat av: kusinvitamin matilda

hej bästa kusin! saknar dig enormt, var ett tag sedan vi träffades nu. Kollade på bilder sen långvind för ett par dagar sedan och gud vad mysigt vi hade det. När vi satt nere vid byhedsjön på kvällarna och grillade. Saknar dig verkligen jätte mycket. hoppas vi syns snart igen och om inte så måste vi synas i sommar men hoppas inte det tar så lång tid. <3 // Matilda

2010-01-10 @ 17:16:23

Säg något fint!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0